• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

5 måneder

Det er 5 måneder siden jeg skrev her sist. «Jeg har det bra», skrev jeg da. Jeg har det fremdeles bra.

Jeg ble friskmeldt av fastlegen før jul og har sluttet i terapi. Jeg har så og si sluttet å kaste opp, jeg veier meg sjelden. Jeg spiser sunt og jeg spiser godt. Jeg spiser godteri når jeg har lyst på, men ikke så mye at jeg føler trang til å kaste opp.  Jeg ser ikke lenger på pro-ana-bilder, jeg følger heller plus size-modeller på Instagram. Jeg har sluttet å sperre meg inne på rommet, i stedet er jeg sosial når jeg kan. Jeg ser ikke lenger på meg selv som noe defekt og håpløst, nå ser jeg på meg selv som en sterk og selvsikker jente som kan klare alt.

Endringen startet i september. Jeg vet ikke hva som skjedde, det bare…skjedde. Jeg kastet opp mindre og mindre og ble mer og mer sosial. Jeg tok tak i meg selv og bestemte meg for å gjøre alt jeg kunne for å bli frisk. For å få et normalt liv.

Ting har vært bra i 2015. Jeg har truffet en fyr jeg liker veldig godt, noe som gjør hverdagen veldig fin. Jeg har spist bra og, som sagt, kastet opp lite. Veldig sjelden. Kun når jeg føler jeg har spist alt for mye og bare  lette på trykket.

Dette skjedde i stad. Kanskje det er derfor jeg fikk lyst til å skrive litt her igjen. Jeg tjuvstarta på påskeegget og ble sittende å stappe i meg. Masse. Jeg tenkte nesten ikke. Jeg sov dårlig i natt og har farta rundt i dag og er egentlig helt utslitt, så jeg mistenker at det er grunnen. Uansett kom jeg over kneika. Jeg må spy. Så jeg gjorde det. Og det er helt ok.

Ja, det er helt ok. Det er visstnok veldig normalt med tilbakefall i lang tid etter man er «friskmeldt». I 2015 vil jeg tro jeg har kastet opp kanskje 6-7 ganger. Det er jo ingenting! På 3 måneder. Før var det minimum 6-7 ganger om dager. Så…det er helt ok.

Jeg vil beklage at jeg ikke har vært her inne. At jeg ikke har skrevet at jeg har det fint, at jeg ikke har svart på kommentarer og mailer. Jeg beklager. Men sannheten er den at jeg har måtte koble ut alt sånt fra livet mitt. Det ble for nært. Bare det å gå inn på min egen blogg ble for tøft. Så det er grunnen.

Jeg skal ikke love nå at jeg kommer til å følge opp her inne, for det er ikke sikkert. Men kanskje jeg gjør det.

Uansett vil jeg si takk til alle dere. Dere som har fulgt bloggen, kommet med støttende ord og hjulpet meg gjennom dette helvetet. Vi klarte det sammen, dere hjalp meg. Jeg er evig takknemlig <3

God påske!

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

9 kommentarer

  1. Herlig, herlig å lese :-D :-) Å, så godt å lese!! Tusen takk som deler at du har det bra :-) Ønsker deg gode dager, og varme klemmer gjennom nedturene – håper du har alle knaggene du trenger for å fortsette på din gode vei fremover. God påske og gode ønsker!

    Svar
  2. Dora

     /  1. april 2015

    At du føler at du ikke trenger bloggen lenger, tror jeg er ett av de sikreste tegnene på at du VIRKELIG er på god vei til å bli helt ferdig med bulimien- SÅ glad på dine vegne!
    Ønsker deg alt godt videre, og håper nesten jeg ikke får se flere innlegg fra deg;)
    Pass på deg selv og nyt påsken&våren.

    Svar
  3. Hei😊
    Så utrolig koselig blogg innlegg å lese:)
    Du er knall flink. Håper jeg også en dag kan sitte og kose meg med mat/godis og ikke tenke vekt,kalorier og bli stressa.. Masse lykke til på veien videre:) Jeg har fortsatt trua på deg,akkurat som for ett og to år siden.. Hurra for deg:)
    – C –

    Svar
  4. Thea

     /  14. april 2015

    Jeg tenkte plutselig på deg og bloggen din i dag, og måtte innom for å se om du hadde skrevet noe.
    Aldri før har jeg kommentert her, men jeg er en av dem som har fulgt med i det stille.

    Takk. Tusen takk. Tusen takk.

    Svar
  5. Celine

     /  28. april 2015

    <3 <3

    Svar
  6. ida

     /  5. mai 2015

    Nå blei jeg rørt og glad! Så godt å lese at du har det bra!

    Endelig :)

    Jeg kaster også opp innimellom, men kontrasten til hvor jeg var er så stor at jeg også ser på meg selv som frisk, og det er deilig!

    Ønsker deg, av hjertet, alle gode ting <3

    Svar
  7. Sonja

     /  8. mai 2015

    Takk og lov, nå ble jeg glad :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

