• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Tungt

Jeg er så sliten. Disse dagene er så tunge. Kaster opp hver dag, selv om jeg har lagt møysommelige planer for å unngå det. Likevel, hver dag, spise og kaste opp.

Det er tungt fysisk. Jeg sover nesten ikke om nettene, jeg er sliten i muskler og ledd, har vanvittig smertefulle mageknip, dunkende hodepine, vondt i halsen. Likevel fortsetter jeg med å skade kroppen min. Gang på gang på gang. En liten del av meg går nesten bare og venter på at hjertet skal stanse. Hvor mye kan det egentlig tåle?

Det er tungt psykisk. Søvnløse netter fylt med enten apati og tomhet eller med sorg og tunge tårer. Nedstemt og trist,  irritert og sint, ingen håp for fremtiden, dårlig selvbilde som bare blir verre og verre. Tanker om å dø.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Skulle ønske noen kunne gi meg en oppskrift. Eller en bli-frisk-pille. Et eller annet, jeg er desperat.

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

14 kommentarer

  1. Nora

     /  5. mars 2014

    Føler med deg. Håper du får til å velge riktig <3

    Svar
  2. Jeg tror det er på tide med en ny innleggelse kjære deg <3 Nå kommer det en for min del – ting har gått sånn nedover og jeg kjenner meg sånn igjen i tankene. Det kan ikke bli verre enn det er – bedre å få hjelp når man ikke klarer selv..

    Svar
    • Takk for at du leser bloggen min, Lena. Jeg leser din og følger deg på Instagram, for jeg syns du er en enorm inspirasjon, både som «med-syk» og som kvinne. Jeg beundrer deg virkelig og syns du er fantastisk, utenpå og inni :)

      Svar
  3. Nora

     /  6. mars 2014

    Kan det være du overspiser og kaster opp fordi du har perioder hvor du sulter deg, og så må tilfredsstille sulten på en ekstrem måte? Da kan du jo prøve dette: Bestem deg for et tall som er den vekta du maksimalt kan nå og fortsatt føle deg slank. Kun hvis du når denne, kan du begynne å slanke deg igjen. Inntil det skjer, kan du planlegge måltider som gir normalt kaloriinntak, ca 1800 per dag. I begynnelsen bør du kanskje planlegge måltidenes mengde og tidspunkt nøye, men etterhvert blir dette forhåpentligvis mer naturlig. Slik vil du ha en trygghet i at du kan slanke deg dersom du når maksvekten din – men ikke før dette skjer! Sånn vil kroppen din få den næringen den trenger og du vil forhåpentligvis bli mer fornøyd og ikke føle trang til b/p.

    Svar
    • Jeg har prøvd alle sånne metoder. Mitt problem er at den vekten jeg føler jeg maksimalt kan ha er minst 1 kg under det jeg veier nå…

      Svar
  4. trist å lese at du har det slik. det kan være lurt å omgi deg med venner/familie eller være ute av huset så du får begrenset overspising/oppkast. Prøve å tenke på noe annet eller gjøre noe du liker godt :* God bedring

    Svar
  5. Dora

     /  7. mars 2014

    Kommer ikke på noe vettugt å si, men jeg håper du bestemmer deg for å søke og ta imot den hjelpen du kan få.
    Lykke til, og forsøk å ta litt vare på deg selv.
    *klem*

    Svar
  6. Hold ut. Jeg har troen på at du har styrken til å komme deg ut av det. Styrkeklem

    Svar
  7. May Lise

     /  17. juni 2014

    Hei Isabella :)
    Jeg får så vondt i hjerte mitt av å lese om deg, man lever som i et fengsel i egen kropp. Hadde Bulimi selv, i ca 10år. Siden du selv skriver at du er desperat og at du ønsker en bli-frisk pille så vil jeg bare nevne for deg at det faktisk finnes. Jeg opplever at mange ikke vil «godta» denne «oppskriften», da den er «for god til å være sann». Jeg har faktisk blitt møtt med synspunkter om at når man ikke gjør noe for det selv så fortjener man egentlig ikke bli frisk. Men det er den altså ikke, alle fortjener å bli friske og alle kan bli friske. Ta ikke anstøt av det jeg sier, men ta det som en sannhet, for det er det det er: Jesus Kristus: Han vil helbrede deg og sette deg fri. Alle mine tanker som fanget min oppmerksomhet er nå borte, jeg lever et liv uten bekymring for vekt; spiser hva jeg vil og når jeg vil. Ja det er helt sant, og i tillegg er jeg slankere enn noen gang.
    Jeg ønsker deg alt godt Isabella, du er høyt elsket og Gud har en fantastisk plan for livet ditt. Ønsker du å se/høre noe mer om dette så skal jeg fortelle om denne helbredelsen og livet med Bulimi i morgen på Visjon Norge (kristen tvkanal som også er på nett). Det sendes direkte en gang mellom 12.30 og 14.00.
    Gud velsigne deg <3

    Svar
    • Hei May Lise.

      Takk for kommentaren din. Jeg syns det er fantastisk at du klarte å bli frisk og komme deg videre. Når det er sagt har jeg absolutt ingenting til overs for folk som prøver å «pushe» troen sin over på andre. Veldig fint for deg at du fant hjelp i Jesus, men jeg er ikke religiøs og kommer heller ikke til å bli det. Skjønner at du mente det bare godt, så tusen takk, men dette er virkelig ikke «bli-frisk-pillen» min.

      Svar

Legg igjen en kommentar

