• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Vektoppgang

Joda, jeg takler det (såvidt), men det betyr ikke at det er noe gøy. Det var vel like før jeg jeg begynte å ha flere og flere dager uten b/p og ble flinkere og flinkere med måltider og nok mat. Siden da har jeg gått opp nesten 2 kg. Jeg er veldig klar over at dette kan ha sammenheng med mye. Vann i kroppen, muskler etter jeg har begynt å trene og det at jeg skal få besøk av Tante Rød til helgen. Så jeg vet jo at dette ikke nødvendigvis betyr at jeg faktisk har lagt på meg 2 kg i fett, men likevel er det skummelt å se tallet på vekten.

Dette tallet har bestemt humøret, matvanene og selvtilliten min i så lang tid nå, så det er klart det ikke er bare-bare å vende seg av med den tanken. Veien fra å tenke «What!? 2 kg!? Må skjerpe meg, ikke spise noe i dag!» til å tenke «Jaja, vekten varierer jo. Jeg er jo ikke feit.» er lang. Veldig lang. Men jeg er på vei!

Dagene er gode. Trening, sunn mat og sosiale happenings. Jeg begynner mer og mer å nyte livet og det er deilig. Innimellom savner jeg boblen min. Jeg savner «det jeg var så god på». Jeg savner å kunne konkret se at jeg gjorde noe «riktig» (altså at vekten gikk ned og jeg ble tynnere og tynnere). Ja, jeg savner det. Veldig ofte. Men jeg prøver hardt å skyve de tankene unna.

Dette er en helvetes jobb, det skal dere vite. Hver dag fra morgen til kveld jobber jeg aktivt med å bli frisk. Jeg gjør innsatsen selv, ingen fikser dette for meg. Det tar på, jeg blir sliten, jeg blir lei, jeg får lyst til å gi opp. Men, det er så verdt det!!

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

15 kommentarer

  1. Skjønner AKKURAT hva du mener

    Svar
  2. icarroi2

     /  15. januar 2014

    Vekten er noe drit. Egentlig bør vi alle sammen kaste den. Den fører seriøst ikke noe godt med seg :( Takk for fine tips om billig og sunn mat, skal ta med meg dem! :)

    Svar
    • Jeg vet! Snakket med ernæringsfysiologen om det å veie seg i dag, men vi ble enig om at dette må tas i små skritt. Så etterhvert skal målet bli å veie meg sjeldnere :)

      Så fint du likte tipsene! Har fler på lager ;)

      Svar
  3. <3 Jeg blir så glad på dine vegne av å lese dette <3

    Svar
  4. Så bra at du har det bra om dagen :) Fortjener du!

    Svar
  5. Anna karoline

     /  17. januar 2014

    Jeg har fulgt bloggen din en stund og blir så stolt og glad når jeg leser dette! Fantastisk at du er på rett vei!:D nå kan du klare alt, selv om du sikkert må regne med noen tilbakefall;) god helg!

    Svar
    • Ah, denne kommentaren ga meg motivasjon! Ja, jeg KAN klare alt! :D Takk!!!! <3

      Svar
      • Anna Karoline

         /  19. januar 2014

        Og nå ble jeg glad å! Takk<3 ørsmå tilbakemeldinger i en strevsom hverdag er alt vi trenger. Folk bryr seg.faktisk. Du må aldri tro at vi ikke følger deg når det går bedre med deg!! Tull og tøv!;)

        Svar
  6. Nora

     /  17. januar 2014

    :)

    Svar
  7. Dora

     /  18. januar 2014

    Imponert over hva du klarer!
    God helg:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

