• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Uh…

Sitter på kjøkkenet. Været er trist, jeg er litt trist. I går kveld kjøpte jeg meg smågodt, potetgull, smultringer, makaroni, smør og majones. Selv om jeg har kastet opp litt hver dag i det siste, er det lenge siden jeg faktisk handlet inn til planlagt b/p. Jeg er skuffet over meg selv.

Så nå sitter jeg på kjøkkenet, kikker ut på den grå himmelen og tenker på hvordan kvelden blir. Skal jeg klare kryss i boka i dag? Selvfølgelig skal jeg det, tenker jeg. Men igjen, det tenker jeg hver dag.

Jeg må legge en plan, jeg trenger alltid en plan. Hvordan jeg skal bruke kvelden og hva jeg skal spise. Jeg har brukt opp ukens matbudsjett, så jeg kan ikke handle inn mer. Men jeg har litt potetgull igjen fra i går og jeg har masse havregryn, så b/p er slett ikke umulig.

Jeg er lei. Jeg er trist. Motet mitt har fått en knekk.

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

4 kommentarer

  1. Trine S.

     /  5. januar 2014

    Kan det hjelpe om du legger en plan hvor du ikke er i huset om kvelden? Gå en tur, besøk ei venninne, gå på kino… Når du kommer hjem er klokka så mye at du kan bare gå og legge deg.

    Jeg er overvektig og har lenge hatt problemer med at når jeg sitter i sofaen om kveldene, så er det altfor enkelt å bare spise masse sjokolade og snop. Viljestyrke til å sitte i sofaen og IKKE spise sjokolade har vært veldig vanskelig. Løsningen for meg har vært å være mer aktiv – gå turer om kvelden, gå på fellestreninger med hunden osv. Når jeg da kommer hjem igjen er klokka så mye at jeg må i seng.

    Jeg har rett og slett mindre tid i sofaen, og dermed mindre tid i døgnet til å spise masse usunt.

    Bare en tanke. :)

    Svar
    • Det er faktisk en veldig god tanke og noe jeg vet fungerer for meg. Mitt problem er at nettverket mitt her i byen er ikke så stort, så det å bare stikke til en venninne om kvelden er ikke så lett. Noe jeg har funnet ut at hjelper er faktisk å strikke. For da kan jeg sitte og se på film mens jeg har hendene opptatt med noe annet enn mat.

      Kan jo nevne at jeg ikke kastet opp i går :) Jeg dro på byen med venner og drakk meg full i steden. Bytte ut èn uvane med en annen ;)

      Svar
  2. Jeg husker ikke om jeg noensinne sa unnskyld for den småfrekke kommentaren jeg skrev til deg for ganske lenge siden. Jeg var mye sint og ikke i kontakt med mitt sanne jeg. Jeg beklager om jeg såret deg. Du virker som en sterk og vakker kvinne, og du fortjener ihvertfall ingen bitchy kommentarer. Beklager. Stor klem <3

    Svar
    • Å, tusen takk! Du er selvsagt for lengst tilgitt ;) Det er lett å la sinne og frustrasjon gå ut over andre når man har det vanskelig, og etter hva jeg har skjønt har ikke livet vært en dans på roser for deg heller. Jeg får innmellom kjipe kommentarer her inne, men de aller fleste er anonyme. Du hadde hvertfall guts til å signere med eget navn ;)

      Svar

Legg igjen en kommentar

