• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

2013 – en oppsummering

Julen har kommet og julen har gått, og nå er vi plutselig inne i et nytt år.  2013 var veldig turbulent for meg og det føles godt at det året er over. Et nytt år byr på nye muligheter og det gir meg håp og mot. En ny sjanse til å komme på riktig vei, en ny sjanse til å vinne kampen.

For ett år siden veide jeg omtrent 57 kg. Jeg hadde allerede gått ned 7-8 kg, men hadde ingen aning om hvor langt dette ville gå. Det første halvåret var slitsomt, med ny jobb, nye mennesker å forholde seg til og mye frustrasjon i forhold til hva jeg skulle gjøre med livet mitt, både helsemessig og karrieremessig. Jeg følte meg veldig ‘lost’ og ønsker flere ganger bare å gi opp. Verst var det i februar/mars da jeg trappet ned på medisinen og sluttet helt. På et tidspunkt sto jeg på rommet mitt med beltet på badekåpen rundt halsen og var klar til å ‘ta steget inn i evigheten’. Den dag i dag skjønner jeg ikke helt hvordan jeg kom meg levende gjennom den perioden der, men jeg er dypt takknemlig for at jeg lever.

Sommeren var tøff. Jeg hadde fri fra jobben og prøvde så godt jeg kunne å finne et spisemønster jeg kunne følge for ikke å kaste opp. Det gikk fint, jeg hadde lange perioder uten b/p, men jeg spiste altfor lite og raste ned i vekt. Det hjalp ikke akkurat på at jeg ble dumpet av kjæresten heller. Etter sommeren var jeg nede på 49,5 kg. Alvorsord fra familie, venner og kollegaer fikk meg til å innse at noe  var alvorlig galt, og da legen puttet diagnosen ‘anoreksi’ i journalen min ble jeg bestemt på å gjøre noe.

I september fikk jeg plass på RASP. Jeg var skeptisk til enda mer behandlig. Ukentlige møter med lege, psykolog og ernæringsfysiolog i tillegg til gruppeterapi føltes overveldende når det kom på toppen av å jobbe 100%. Jeg ble utmattet og sliten og endte med å bli 50% sykemeldt. Heldigvis. Jeg slet med dårlig samvittighet i forhold til jobb, men jeg vet at sykemelding var det jeg trengte for å komme meg gjennom høsten.

Høsten har hatt sine opp- og nedturer, som har hatt mye med mitt turbulente kjærlighetsliv å gjøre. Jeg traff en fyr jeg ble utrolig glad i og hadde mange fine stunder med ham, men da han endte det med meg falt jeg nedi en dump som jeg ikke hadde kommet meg opp av hvis det ikke var for mine foreldres støtte og kjærlighet.

I tiden frem mot jul har ting av en eller annen grunn bare gått bedre og bedre. Jeg tror det er utsikten til en bedre og mer normal fremtid som er den største motivasjonen. Jeg blir 30 til sommeren, så det er jo naturlig å begynne å tenke fremover. Jeg har blitt flinkere til å spise mer mat og jeg godtar metthetsfølelsen. Jeg kaster opp mindre og klarer å finne andre ting å bruke tiden på enn å spise og spy.

Jeg ser veldig frem til 2014 og jeg har en følelse av at dette blir et bra år. Jeg er veldig motivert og har troen på at jeg skal bli frisk(ere) og få en bedre livskvalitet. Det er en deilig følelse å glede seg til livet fremover, spesielt med tanke på hvor mørkt ting har sett ut enkelte ganger. Jeg er motivert, jeg har håp, jeg har mot og jeg har troa!

Godt nyttår! <3

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

6 kommentarer

  1. For et fint innlegg å lese <3 Det gjorde godt, virker som du har tankene på et godt sted inn i det nye året.

    Svar
  2. Høres ut som et år med både opp og nedturer. Godt å lese at du har fått mye støtte og kjærlighet av dine nærmeste, det at mye å si. Håper du i 2014 får fortsette på den gode utviklingen, ønsker deg alt godt. :)

    Svar
  3. Så fint å høre!
    Ønsker deg et godt nytt år!

    Svar
  4. Nora

     /  3. januar 2014

    Så fint å lese :) Håper du leser dette innlegget hvis ting blir vanskelig, og da blir inspirert til å snu. Det skal jeg hvertfall!

    Svar

Legg igjen en kommentar

