• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Små steg på vei inn i julen

Først vil jeg si èn ting: Jeg har fått så mye fine og støttende kommentarer og mailer i det siste, og det varmer. Tusen takk for at dere bryr dere og for at dere tar dere tid til å skrible noen ord til meg. Jeg leser alt og tar det til meg. Dere er gode <3

En endring er på vei. Jeg merker det, jeg er midt i svingen. Jeg overspiser mindre og mindre og kaster opp mindre og mindre. Jeg tillater meg selv å spise mer og jeg frister ikke så ofte på å proppe i meg mye drittmat. Jeg prøver å få i meg tre måltider om dagen på 500 kcal hver. Det er ikke alltid jeg klarer det, men jeg prøver. Hver dag. Det er hardt og det er vanskelig. En jævla kamp. Men følelsen av suksess er verdt alt strev.

Små steg blir til slutt en lang reise. Jeg tar et bittelite steg av gangen og prøver å ikke bli slått tilbake de dagene jeg ‘feiler’. Da prøver jeg igjen dagen etter. Litt etter litt. Jeg SKAL i mål.

Jeg har i utgangspunktet gruet meg endel til jul. Selskaper, folk, mat, drikke. Jeg har tenkt at dette blir noen slitsomme dager. Ribba vi skal ha til middag på julaften har tatt opp mye plass i hodet mitt, som om hele julen er en eneste stor ribbe-feast. Jeg har tenkt fram og tilbake på hvordan jeg skal takle det. Skal jeg prøve å holde meg til litt ribbe og surkål og droppe saus og poteter og bruke alt jeg har av viljestyrke til å spise lite og unngå b/p? Eller skal jeg gi faen, hive i meg og kaste opp etterpå? Det har vært alternativene min – inntil nylig. Jeg fant et tredje alternativ: å ha med litt grønnsaker som jeg kan spise sammen med ribbe og surkål, kose meg med maten, ikke ha dårlig samvittighet og hele tiden ha i tankene at jeg ikke blir tjukk av èn ribbemiddag.

Plutselig gruer jeg meg ikke lenger. Jeg gleder meg, veldig. Jeg vet det skal gå fint, jeg vet jeg skal være flink til å spise nok, men ikke så mye at jeg føler jeg må kaste opp. Jeg bare vet at julen blir fin, og den følelsen er ubeskrivelig!

Når det gjelder 50-kr-om-dagen-prosjektet mitt går det også veldig fint :)

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

10 kommentarer

  1. Nora

     /  19. desember 2013

    Dette høres veldig bra ut! Og det er sant alt du skriver :-)

    Svar
  2. Kajsa

     /  19. desember 2013

    Et ord:rosenkål. Smaker godt,lite kalorier og fyller godt :)

    Svar
    • Har blitt litt rosenkål og andre grønnsaker. Hadde med frosne grønnsaker på julaften som jeg spise sammen med litt ribbe og det gikk veldig fint :)

      Svar
  3. Høres ut som en knall fin plan :) Ønsker deg en god jul og kos deg masse. 💕🎄

    Svar
  4. Kos deg!
    Ønsker deg en god jul!

    Svar
  5. Høres ut som et fint tredje alternativ :)
    Ønsker deg en god jul

    Svar
  6. For et fint og varmt innlegg :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

