• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Challenge

For noen dager siden fikk jeg denne kommentaren fra Nora:

Har du prøvd å skrive ned tre setninger som begynner med : «Jeg vil være tynn fordi…» og så skrive ned tre setninger med: «Jeg vil være frisk fordi…». Post dem gjerne på bloggen :-)

Selv syns jeg slike ‘lister’ kan bli litt påtatt og ser ikke helt meningen med de. Samtidig vet jeg at å skrive ting ned kan på mirakuløst vis hjelpe mot mye rart. Så, selvsagt tar jeg utfordringen.

Jeg vil være tynn fordi…

…da føler jeg meg mer attraktiv.

…da passer alle klærne mine.

…da føler jeg at jeg er slik jeg ble skapt til å være.

Jeg vil være frisk fordi…

…da kan jeg få en mer normal framtid, kanskje med mann og barn.

…da kan jeg bruke fokus og energi på viktigere ting.

…da vil jeg være mer sosial og leve livet.

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

6 kommentarer

  1. Mathilde

     /  16. desember 2013

    Hei du, jeg hadde stort sett de samme argumentene for å være tynn da jeg slet på mitt værste. Plutselig en dag gikk det opp for meg at det hjelper ikke å passe alle klærne sine når man er så underernært at man blir så deprimert at man ikke går ut av døren sin. Vet det kan virke ubetydelig noen dager. Men la tanken surre litt i hodet sammen med alle de andre tankene. En dag vil det bli litt logisk. Det har det blitt for meg. Jeg tenker på deg og ønsker deg alt godt.

    Svar
  2. Christine

     /  18. desember 2013

    Hei Isabella! :)
    Jeg har nettopp oppdaget bloggen din, og det er jeg veldig glad for. Vi har (litt for :P) mye til felles. Kjenner meg igjen i det du skriver… Kommer til å fortsette å følge deg :) Stor klem!

    Svar
  3. Nora

     /  19. desember 2013

    Håper du (hvertfall en del av deg) ser at fordelene ved å være frisk veier tyngre enn fordelene ved å være tynn. At klærne passer er vel ikke et stort problem? At man kun er attraktiv som tynn er jeg ikke enig i, og det vet jeg gutter hvertfall ikke er! De synes alle kroppsfasonger er vakre! En jente som er fornøyd med seg selv synes de er mest attraktivt:-) Den største utfordringen er vel den siste grunnen. Dette er noe som sikkert ligger dypt inne i deg, og det er dette du må jobbe med å forandre – for det kan forandres! Det er ikke meninga i det hele tatt at kroppen din skal lide under for lite næring! Holder å ta et raskt søk på underernæring på google;-) Lykke til, Isabelle! Jeg håper du klarer å bli frisk, det er dumt å ødelegge livet sitt.

    Svar

Legg igjen en kommentar

