• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Oppsummering 10×50,-

Penger brukt: 483,-

Snitt pr. dag: 48,-

Penger til overs: 17,-

Dager uten b/p: 2

Mitt lille prosjekt er nå ved veis ende. Jeg har gjennomført og kommet i mål. En deilig følelse.

Når det gjelder b/p kunne det nok gått litt bedre, men likevel er 2/10 dager ganske greit. Mange dager har jeg vært ganske nær, men røket på en smell sent på kvelden – noe som er mye bedre enn å holde på med b/p i mange, mange timer. Så sånn sett har ting gått veldig mye bedre.

Samvittigheten min er god. Vanligvis bruker jeg så mye penger på b/p-mat at det er nesten kvelende. Det har tært utrolig på samvittigheten min og tatt opp mye av tankene mine. Nå har jeg ingen dårlig samvittighet for pengebruk og det er befriende!

Jeg skal fortsette. Som jeg skrev for noen dager siden har jeg planer om å fortsette dette prosjektet en stund til. Planen er 400,- i uka, dvs. at jeg kan fordele det litt annerledes enn kun 50,- om dagen. Det gir meg større muligheter til å kjøpe billigere mat, f.eks. store pakker med kylling, røkelaks eller kjøtt. Nå gjelder det å ikke bruke for mye penger på b/p-mat ‘fordi jeg kan‘… Det er nok dèt som blir utfordringen. Men det skal jeg klare, jeg er ved godt mot!

Kommer til å ha en oversikt i boken min hvor jeg noterer daglig hvor mye penger jeg har brukt på mat, men kommer ikke til å oppdatere her – det hadde nok blitt ganske uinteressant i lengden :) Kan heller skrive litt om hvordan det går innimellom.

Så…wish me luck!

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

4 kommentarer

  1. Synes du har klart deg kjempebra!
    Pengebruken min på mat er faktisk hovedgrunnen til at jeg valgte å begi meg i behandling…
    *wish you luck*

    Svar
    • Takk <3

      Ja, pengebruken min gled mer og mer ut, til slutt så mye at jeg ikke klarte å unne meg noe annet (f.eks. en kopp kaffe med venner) fordi jeg måtte 'spare' alle pengene jeg kunne til b/p-mat. Fy søren, så dyrt det blir i lengden. Føler jeg begynner å få litt kontroll nå.

      Svar
  2. TAK

     /  4. januar 2014

    Dette handler jo ikke om mat eller penger.

    Svar

Legg igjen en kommentar

