• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Dag 7 (43,-) …og planer om å forsette

Egg 37,-

Agurk 6,-

SUM 43,-

Jeg vurderte sterkt b/p i dag. Jeg satt på jobb og tenkte ut hva jeg skulle lage meg i kveld. Pizza? Boller? Kake? Jeg hadde brukt opp nesten hele dagskvoten min tidligere i dag, så jeg måtte bruke kun ting jeg hadde hjemme. Hadde ingen mulighet til å kjøpe noe drittmat. Bra.

Da jeg kom hjem bestemte jeg meg for å prøve å la være. Tok knekkebrød til middag, med avocado, skinke, agurk og tomat. Etterpå begynte jeg å vurdere igjen. I morgen kveld skal jeg jo på IKS, så da får jeg ikke b/p. Fredag skal jeg på konsert, så da får jeg ikke b/p. Om jeg ikke gjør det i dag, blir det ikke en sjanse igjen før lørdag. Jeg var nesten på vei til å sette i gang med en pizzadeig. Jeg fant oppskrift på nett og var på vei til å finne frem ingrediensene. Men, har jeg egentlig lyst på pizza? Har jeg egentlig lyst på mer mat i det hele tatt? Nei, jeg har jo ikke det. Så jeg lot være.

***

Dette 50-kroner-om-dagen-prosjektet mitt funker så bra at jeg har bestemt meg for å fortsette etter denne uken er omme. Jeg har laget en oversikt i kalenderboken min hvor jeg kan fylle inn daglig og ukentlig for hvor mye penger jeg har brukt på mat og om det har blitt b/p eller ikke. Har foreløpig laget for resten av desember og for januar, så får vi se hvordan det går etter det.

Reglene blir nesten like som nå, bortsett fra at grensen er 400,- ukentlig. Skal prøve på 50,- om dagen, men har 50,- ekstra å gå på. I steden for at bonusen spares opp til èn dag, sånn som nå, blir bonusen en slags pott jeg kan ta av om det trengs. Om jeg vil kjøpe en stor pakke frossen kylling eller om jeg skal ut og spise en dag, kan det være kjekt. Jeg risikerer selvsagt hyppigere b/p, men jeg må bare prøve det sånn. Jeg er gira, håper det går bra :) (Kommer ikke til å fortsette med daglige oppdatering her etter denne uken da, men skal notere i kalenderboken hva jeg kjøper.)

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

4 kommentarer

  1. Gunnhild

     /  11. desember 2013

    Jeg er så glad på dine vegne! Ønsker deg lykke til.

    Svar
  2. Stå på :) Kjente jeg ble både glad og stolt av å lese dette innlegget 👍 Tommel opp👍

    Svar

Legg igjen en kommentar

