• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Dag 4 (46,-)

Det ble b/p i går. Plutselig var jeg alene hjemme, og jeg fikk litt pepperkakedeig av en kompis, så da ble det for fristende. Kjevlet ut pepperkakedeigen i tre store plater, stekte og spiste med masse melisglasur. Lagde skillingsboller, faktisk 4-doblet jeg oppskriften. Spiste omtrent 2/3 av de, resten ligger og venter. Også stekte jeg tre brett med nachos og ost. Nams. 

Vanligvis blir jeg trist når jeg har havnet på b/p dagen før. Men ikke i dag. Jeg klarte målet mitt i går og dèt er det viktigste. Pluss at jeg har gått ned i vekt, så da smiler jeg :)

I dag er en bra dag. Hadde en deilig havre- og eplegrøt til frokost, som holder meg mett utrolig lenge. Jeg har brukt hele dagen på å vaske leiligheten og føler meg full av energi. Kiwi borti gata har søndagsåpnet, så jeg var der og handlet i stad.

Hakkede tomater 5,-

Champignon 10,-

Mager Cottage Cheese 31,-

SUM 46,-

Til middag blir det stekte grønnsaker med tomatsaus. Og ingen b/p i dag. Bollene frister ikke engang.

Deilig dag :)

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

6 kommentarer

  1. Noen dager tenker jeg,at den jenta ikke kan få hjelp. De rundt henne må jo se alle varsel lamper som lyser rundt henne!Samt hennes rop om hjelp i skjul.. Men så kom jeg på hvor flinke vi,jeg sier vi for har selv bulimi (en kontrollert en pr.d.d) er til å skjule alt og hvordan ting faktisk er. Jeg heier fortsatt på deg👍

    Svar
    • Tusen takk, Caroline :)

      Ja, det er som du sier, vi blir mestre i å skjule ting. Det er noe av det jeg syns er mest slitsomt, alle hemmelighetene.

      Svar
  2. Sofie

     /  8. desember 2013

    Utrolig sterkt å lese bloggen din. Jeg har i utgangspunktet hatt anoreksi, men har mistet kontrollen for lengst, og desverre begynt å spy når jeg føler jeg har spist for mye. Det skumle er at jeg føler en enorm lettelse. Akkurat som om jeg kan starte på nytt, uten å bekymre meg for overflødig mat. Jeg innbiller meg at bulimi er noe som etterhvert tar rotta på en. Hvordan føler du det nå? Blir du lettet når du får spydd, eller er det bare deprimerende alt sammen?

    Svar
    • At det til slutt tar rotta på en skal være sikkert. Det tar over livet.

      Jeg føler det som en lettelse hvis jeg har spydd og føler jeg har fått opp alt. Da føler jeg meg vellykket, på en måte. Og hvis vekten i tillegg viser et bra tall dagen etter, da tenker jeg at ‘dette var en god b/p’. Weird, I know. Samtidig er det helt jævli hvis jeg legger meg uten at jeg har kastet opp alt. Da føler jeg meg feit og fæl og som om jeg har gjort noe jeg absolutt ikke burde gjort. Forferdelig skyldfølelse.

      Men, alt i alt, er det egentlig bare deprimerende..

      Svar

Legg igjen en kommentar

