• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

10×50,-

Jeg prøver stadig å finne på nye metoder så jeg kan slutte med b/p.  Jeg har prøvd Skinny Girl Diet (som forsåvidt funket bra), jeg har prøvd å spise så lite som mulig, jeg har prøvd å lytte til kroppen og unne meg normal mat, jeg har prøvd å planlegge alt jeg skal spise, jeg har prøvd å telle kalorier, jeg har prøvd å gi faen i kalorier, jeg har prøvd apetittdempende urter og te. Jeg føler jeg har prøvd og prøvd, men jeg har ikke funnet noe som hjelper. Hver jævla dag går jeg på butikken, bruker masse penger på mat og drar hjem og spiser og spyr resten av kvelden.

Et av mine problemer er at jeg prøver å rettferdiggjøre det å bruke unødvendig mye penger på mat som uansett ender i do.

Det er jo bare 100 kr.

Enkelte andre spiser jo ute hver dag.

Jeg kunne jo ha brukt så mye penger på vanlig mat.

Jeg lover å ikke bruke penger på mat i morgen.

Oi, det er tilbud, jeg må hamstre.

Jeg kommer jo ikke til å spise alt i dag.

Skal bare b/p i dag, så slutter jeg i morgen.

Løgner. Jeg vet at jeg lyver for meg selv, men likevel popper disse tankene inn i hodet mitt hver eneste dag. Jeg overbeviser meg selv om at det er greit, jeg er min egen skikkelig kjipe venninne.

Jeg funker best med regler. Jeg må ha klare grenser for hva jeg kan og ikke kan gjøre. Det var derfor SGD funket så fint i sommer, for da var jeg motivert til å følge reglene og jeg hadde et visst antall kalorier jeg kunne spise hver dag. Regler. Nå skal jeg teste noen nye regler: De 10 neste dagene skal jeg bruke maks 50,- på mat hver dag. Begynner med 10 dager for å ikke gape over for mye. Her er reglene:

  • Maks 50,- om dagen på mat, 500,- på 10 dager.
  • Det er ikke lov å «krite».
  • Bruker jeg under 50,- en dag, havner resten i «bonuspotten».
  • Den 11. dagen er en søndag (15. desember). Denne dagen kan jeg kun bruke bonuspotten.
  • Alkohol er ikke inkludert i regnskapet ;)

Foruten disse reglene er målet å klare flest mulig dager uten b/p. Hadde egentlig tenkt å ha en slags premiering, type hvis jeg klarer 3 av 10 dager kan jeg gjøre ditt, hvis jeg klarer 5 av 10 dager kan jeg kjøpe datt. Men så kom jeg aldri på noe jeg ville unne meg av opplevelser eller materielle ting, så premien får være fantastisk selvfølelse :)

Jeg skriver det her fordi da blir det enklere for meg å følge. Når dere vet om planene mine, kan jeg ikke slurve. Skal prøve å oppdatere her så ofte som mulig, men det blir nok ikke hver dag.

Wish me luck!

(Nå skal jeg forsette på Pringles-boks nr. 2. Etterpå venter Pringles-boks nr. 3, samt to poser micro-pop og tre sjokoladeplater. Ain’t life great? …)

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

2 kommentarer

  1. Dora

     /  5. desember 2013

    Ønsker deg så mange b/p fri dager som overhodet mulig (selv om jeg nok ikke er helt enig strategien;) Men lykke til!
    P.S prøv å nyte adventstiden litt:)*klem*

    Svar

Legg igjen en kommentar

