• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Nok en plan som gikk til helvete

Jeg hadde en plan for i går. Forrige mandag fikk jeg et kryss i boken og jeg var bestemt på å klare det denne uken også. Planen var å spise en litt heavy lunsj på jobb før terapien, ha med noe frukt jeg kunne knaske i meg etter terapien og dra til søstern min i femtiden, bli der noen timer og dra hjem og legge meg.

I 11-tiden spiste jeg en slags havregrøt med jordbær og blåbær. Ble veldig mett, men det var greit. Jeg visste dette måltidet skulle vare lenge. Så dro jeg på terapien. Etterpå, i 16-tiden, spiste jeg to bananer. Merket det satte i gang et sug, men fikk stagget det med konstruktive tanker. Dro til søsteren min. Ting hadde gått så greit så langt. Så skulle vi spise middag: spaghetti og kjøttsaus. Shit, shit, shit, shit, shit! Jeg kan jo ikke spise sånt og ikke kaste opp etterpå. Hadde det enda vært en salat ved siden av som jeg kunne sittet og knasket på, hadde det vært greit. Men det var bare spaghetti og kjøttsaus. Skikkelig nei-mat.

Jeg tok først en veldig liten porsjon som jeg satt og pirket litt i, men ville ikke være uhøflig, så spiste den opp. Kjente på kroppen. Hmm, nei, dette går ikke. Jeg klarer ikke beholde dette. Så jeg tok like godt en porsjon til.

Jeg ville ikke kaste opp hos søsteren min, så jeg sa jeg var trøtt og dro tidlig hjemover. Innom Rema. Sjokoladeboller, smågodt og to poser potetgull. Gutten i kassa kikka på meg og smilte. «Det var mange kalorier på èn kveld.» «Hehe, ja, det er heldigvis ikke til meg», løy jeg. Rett utenfor døren åpnet jeg bolleposen og begynte å gumle i meg.

Innom Kiwi og kjøpte rundstykker og smør.

Det ble èn pose med sjokoladeboller, 13 rundstykker med smør og sukker, en pose smågodt og den ene potetgullposen. Merkelig nok klarte jeg å la den andre potetgullposen ligge.

Så, det ble ikke noe kryss i går. Det irriterer meg.

Men jeg skal prøve igjen i dag. Planen i dag er å spise ett eple og en yoghurt med litt frø nå før jobb, spise litt havregryn med blåbær på jobb og spise kyllingkjøttdeig og grønnsaker til middag når jeg kommer hjem. I kveld får jeg besøk av «Mr. Perfect», så hvis jeg klarer å holde meg på jobb og etter jobb, så burde resten av kvelden gå fint. I hope.

Planer, planer, planer. Strenge planer som stort sett går til helvete. Men likevel klarer jeg ikke å slakke mer på kravene til meg selv. For da blir jeg jo feit.

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

