• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Grønn glede :)

Det var så rart. Jeg gikk i hele dag og tenkte at ‘i dag skal jeg greie det, i dag skal jeg ikke kaste opp’. Og jeg var motivert. Jeg la planer i hodet for hva jeg skulle spise til middag og hva jeg skulle gjøre etter middag for å unngå b/p. Jeg hadde en times gåtur hjem og var skrubbsulten og sliten. Rett borti gata var det en Kiwi-butikk. Jeg tror jeg går innom og kjøper en banan. Jeg forbrenner uansett den på denne gåturen, også blir det enklere når jeg skal handle og lage middag etterpå. Smart. Trodde jeg. Inn på Kiwi. Helvete. Jeg hater butikker. Det ble bananer, men også lefser, kjeks og smågodt. Som jeg gumlet på på vei hjem.

Hjemme. To pakker fiskegrateng med ost (utrolig hva man hiver seg over når suget er der…), nesten en hel pakke makaroni med ost, smør og majones, og to store sjokoladeplater, Boble karamell. Og noen knekkebrød med majones og ost.

Men, det er noe som har forandret seg. De fleste kveldene blir jeg aldri ferdig med å spise hvis jeg først starter. Jeg spiser og spiser og spiser til det blir tomt, men da går jeg bare på butikken og kjøper mer. Kan holde på i 7-8 timer. Men i dag skjedde noe som har skjedd innimellom i det siste. Når jeg føler jeg har kastet opp alt, forsvinner suget. Jeg har ikke lyst på drittmat lenger. Jeg har lyst på masse sunn mat. Og jeg frister skikkelig på det. Frukt, grønnsaker, smoothies. Friske ting. Så etter b/p i dag dro jeg på butikken og handlet masse digg. Selleri, kiwi, epler, spinat og yoghurt. Oi, shit, billig smågodt! Jeg er en sucker for billig smågodt. Jeg måtte fylle en pose. Sjokolade, ferskner, karameller. Omtrent en halv kilo. En halv kilo med sukker og e-stoffer og ekle ting.

Jeg visste det var risky. Jeg visste at det kunne komme syke cravings igjen som jeg ikke kunne styre. Men jeg tok sjansen. Og, vet du hva? Jeg har ikke rørt smågodtet :) Det står i skapet mitt ennå, og der kommer det til å stå til i morgen. Vet du hva jeg gjorde i steden? Jeg lagde meg en skikkelig grønn smoothie, av kiwi, eple, selleri og spinat. Syyyykt godt og friskt!!!!

Så selv om det ble b/p i dag, så er jeg faktisk veldig fornøyd med denne dagen. Små gleder :)

Grønn smoothie:

  • En stor neve fersk spinat
  • Ett eple
  • Èn kiwi
  • Èn selleristang
  • Litt søtning (Stevia, Sukrin el.l.)
  • Væske (vann eller juice) – ha i væske til du får ønsket konsistens.

Ikke tenk ‘æsj’ selv om du ikke liker verken selleri eller spinat. Jeg virkelig HATER selleri, men sammen med kiwi og eple kjenner man nesten ikke smaken, bare et lite hint av anis. Give it a try :)

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

6 kommentarer

  1. Du har vært kjempeflink i dag og burde være stolt! Skal teste ut smoothien din til frokost i morgen ;P

    Svar
  2. Dora

     /  1. oktober 2013

    Respekt! Tror aldri jeg hadde klart å motstå den posen med smågodt, glad på dine vegne:)

    Svar
    • Takk :))

      Den forsvant i dag, da. Pluss at jeg gikk og kjøpte enda en pose. Menmen, den sto der i nesten et døgn :)

      Svar
  3. Små gleder ja! :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

