• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Ut på tur…

Skal reise igjen. Frokost inkludert, spise ute, flere måltider om dagen. Heldigvis min beste venninne jeg skal reise med nå, som vet om alt og som jeg kan prate med om alt. Og hun har sagt at hun ikke skal mase om mat mens vi er på tur. Så håper det går bra. Håper jeg kan klare å kose meg og fokusere på andre ting. Håper jeg innimellom kan klare å glemme alt om vekt, mat og kropp. Samtidig vet jeg at det gjør meg stressa. Så ja, jeg vet ikke hvordan det går, men satser hvertfall på at ikke mine matproblemer skal ødelegge turen.

Skriver igjen neste uke.

Vaarwel!

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

8 kommentarer

  1. Duden91

     /  9. august 2013

    Al lykke til deg nydelige person :] Stå på !! SF skal bort engang.

    Svar
  2. Jørund Bengtson

     /  10. august 2013

    Forstår at dette er vanskelig. Hvorfor bruker du ikke besettelsen til noe fornuftig? Tren styrke, spis fornuftig. Trener du styrke kombinert med kardio 6 dager i uken i kombinasjon med riktig kosthold så vil dette fikse seg selv. De fleste jenter som trener hardt (altså, trener som en mann) når de målene som de setter seg, de andre ikke. Tynne utrente jenter ser bare jævlig ut. Tynne veltrente jenter er digg. Problemet til jenter med spiseforstyrrelser særlig de med bulemi er at de er late. Ønsker bare å gå ned i vekt uten hard trening og riktig kosthold. Har kikket innom disse thinspiration sidene og de er uten unntak fulle av kostholdsråd (som kun ødelegger kroppen, man blir slank av å ikke spise, men slask og stygg), men ingen treningråd som duger. Bulimi: sykdom og latskap.

    Svar
    • Takk for ‘gode råd’.

      Jeg trente veldig mye før, da jeg var i en bedre periode. Men jeg fikk en skikkelig knekk for omtrent et år siden som gjorde at jeg mistet alt av lyst og vilje til å trene. Jeg er medlem på treningssenter og går dit innimellom, men jeg sliter med å finne motivasjonen.

      Bulimi er en lidelse som egentlig ikke handler om hva man gjør (faster, spiser, kaster opp, er lat), men om hva som skjer i hodet mitt. Jeg har en sykelig frykt for å legge på meg og å begynne å trene styrke er dessverre ikke løsningen på mine problemer, jeg trenger profesjonell hjelp.

      Er enig med deg at det er finere å være slank og godt trent, skulle gjerne vært det.

      Svar
  3. jeg så intervjuet på nrk.no sine sider, hvor du nevte om en side som ga tips. er det anamiachronicles eller en annen side?

    Svar
  4. Rakiaa

     /  12. august 2013

    Da har jeg mot alle odds lest gjennom hele bloggen din, den første bloggen jeg noensinne har vært inne på omtrent.. og for en ærlig blogg.. jeg kan ikke si at jeg kjenner meg helt igjen i alt du forteller, men det evige fokuset på kalorier og vekt som jeg ikke tror går over noen gang for min del tærer på. Hverdagen og rutiner med kaloritelling gjør at behovet for å kaste opp heldigvis reduseres betydelig, men mange dager er en kamp mot sjokolade, kjeks og andre søtsaker. Venninner som ikke har en anelse om hva som foregår innenfor husets fire vegger, og en tro på at jeg har full kontroll på alt som heter søtsug.. Så lite kan man vite om en person man tror man kjenner så godt.

    Prøver så godt jeg kan å tenke at tynnest er ikke finest, og har derfor startet med trening for fullt med personlig trener for å prøve å endre holdningen min til at «strong is the new skinny» :)

    Her ble det mye om meg, men det jeg ville frem til er at jeg beundrer deg for din åpenhet om utfordringene du har i hverdagen. Du skriver rett frem og legger ikke skjul på hvordan du har det og det står det virkelig respekt av. Håper at du har noen fine dager på ferie :)

    Svar
    • Tusen, tusen takk! <3

      Så utrolig imponerende at du faktisk har lest hele bloggen min. Det setter jeg pris på :)

      Jeg har også tidligere tenkt om mine venner at 'dere skulle bare visst'. Jeg har sittet på rommet mitt og holdt på med mine hemmelige seanser uten at folk har ant noe som helst. Men nå har jeg kommet til et punkt hvor det faktisk syns på meg at jeg har problemer med mat, så nå nytter det ikke å skjule det lenger. Både en lettelse og et evig mas.

      Du er utrolig flink som har begynt å trene og endret ditt 'motto' :) Skulle ønske jeg klarte det. Jeg har veldig tro på at jeg skal klare det i fremtiden, men først og fremst trenger jeg profesjonell hjelp med det psykiske, så kan jeg ta fatt på det fysiske senere.

      Igjen, tusen takk for hyggelig kommentar!! :)

      Klem <3

      Svar

Legg igjen en kommentar

