• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

51-komma-noe

Vekten raser. 51,6 kg i dag. Jeg ser det ikke på kroppen min, bare på tallet på badevekten. Men alle andre ser det tydeligvis. Eller, de sier hvertfall at jeg ser ‘sykelig tynn’ ut, men jeg vet ikke helt, jeg. Jeg tror de overdriver, jeg tror de prøver å skremme meg.

Den rasjonelle meg, Isabella, vet at 51,6 kg er «for lavt», det er en BMI på 17,05. Men Isabella blir ikke hørt enda så høyt hun roper. Ana og Mia har tatt helt kontroll over mitt hode og min kropp. Som om jeg hører Isabella rope langt, langt inni meg. «Dette er ikke bra!! Du må gjøre noe!! Du er for tynn!! Dette er farlig!!». Men det er så langt borte at det bare høres ut som et vindpust. Ana og Mia herjer og fester og feirer at seieren er nær. De er fremdeles ikke enige om hvem av de som skal vinne, men de vet at èn av de vinner. De roper, de danser, de synger. Et bråk, et uutholdelig bråk. De feirer. De feirer at mitt liv går til helvete. Målet er snart nådd, jeg er snart ødelagt.

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

6 kommentarer

  1. 17,05 er altfor lavt kjære deg. Håper du får hjelp til å snu, for det er en kjempefarlig vei du vandrer på.

    Svar
    • Takk, ja, jeg vet det egentlig. Men så lenge jeg ikke ser det på kroppen min er det vanskelig for meg å forstå alvoret. Jeg syns jo jeg ser normalvektig ut.

      Svar
  2. Hver så snill, be om hjelp! Har lest bloggen din en stund nå hvor jeg har tenkt at det er spennde å lese om hvordan du har det, men nå begynner jeg bare å bli redd for deg! Sliter med det samme selv, bare ikke med så mye oppkast. Veide det samme som deg for 3-4 måneder siden fordelt på 173 cm, og akkurat som deg følte jeg meg ikke tynn nok! Venninne mine begynte nesten å grine når de snakket til meg om vekt og sånt, fordi de var så redd for meg og syntes jeg så syk ut. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke gikk opp i vekt frivelig, for de tok fra meg medisinen mine som «hjalp» meg ned i vekt, men når jeg får de tilbake om en månedstid har jeg lovet meg selv og de rundt at jeg ikke skal under 55 kg og de samme synes jeg du burde! 55 kg er egentlig for lite det og, men det er i hvertfall mulig å leve sånn. Så hver så, hver så, hver så snill, ikke gå mer ned nå og be om enda mer hjelp!

    Send meg en mail hvis du ønsker å prate, ikke nøl en gang- får så vondt av deg, for vet at det ikke er mange kilo opp som skal til for å føle seg litt bedre!

    Jeg er bare 17 år, men føler ikke at de har så mye å si når det kommer stykket! Å ha en spiseforstyrrelse er vanskelig uansett hvor gammel man er.

    Svar
    • Hei Charlene.

      Tusen takk for lang og omtenksom kommentar.

      Mitt problem er at jeg tror ikke jeg har et problem. I mitt hode er jeg på vei til å få drømmekroppen og jeg nekter å stoppe. Men jeg vet at når sommeren er over og jeg begynner i terapi igjen, kommer jeg til å få et helvete. Men jeg klarer ikke tenke på det, nå tenker jeg bare at jeg vil bli tynnere. Samtidig er jeg omgitt av folk som er glad i meg, og jeg vet at hvis det går altfor langt vil de gjøre noe.

      Jeg er enig i at 55 er en grei vekt. Da jeg veide 55 tenkte jeg at om jeg går ned i vekt og opp igjen til 55, så er det helt greit. Men jeg tenker ikke det nå.

      Nei, huff, jeg er litt der nå at jeg får bare se hva som skjer.

      Men du har vært flink, virker det som. Så bra :)

      Klem

      Svar
  3. Marte

     /  10. august 2013

    Hei. Jeg er 174 høy, og veide 46 kilo tidligere, jeg har aldri innrømmet at jeg har hatt ett problem. Er ikke så tynn lenger, men er jo ikke fornøyd. Nå er jeg gravid i snart 5 mnd og veier 63!!! :-) Tenker at det ordner seg vel litt etter graviditeten. Jeg har i ettertid sett bilder av meg på det tynneste, og uff det ser ikke fint ut. Jeg kaster ikke opp da, bare føler meg dårlig når jeg spiser mye og har konstant lyst på noe i perioder.

    Over til deg nå, som var grunnen til at jeg bare måtte skrive her:-) Synes du er utrolig flink som skriver denne bloggen. Fant bloggen via nrk sin nettside:-) Du gjør en god jobb med å fortelle hvordan det er synes jeg, og ja de unge påvirkes i tidlig alder. De begynner jo å sminke seg noen osv i en alder av 12.. Hadde glemt det jeg.

    Men uansett du gjør en god jobb, og fortsett å stå på:-) Prøv å nyt livet ditt, med alt det har å by på. :-)
    Masse masse masse lykke til, klem :-)

    Svar
    • Tuuuusen takk for en utrolig hyggelig kommentar!

      Klarer du å innrømme for deg selv at du har et problem, da..? Jeg tror kanskje det er viktig :) Jeg mener selv at om man har et unormalt forhold til mat, da har man et problem. Om du har veid 46 kg med din høyde, så er det lite. Litt hyklersk av meg å si da, jeg skulle jo gjerne veid så lite ;)

      Så fint at du setter pris på bloggen min!

      Lykke til videre du også, og gratulerer med bebis :)

      Klems <3

      Svar

Legg igjen en kommentar

