• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Sick mind

Jeg er ute på dypt vann, jeg vet det. Jeg sitter her med en følelse av håpløshet. Jeg har ikke grått på mange måneder pga medisinene jeg går på, men nå føler jeg tårene presser på. Hvorfor? Jeg sitter og leser artikler om anoreksi.

Jeg har alle tegnene, bortsett fra det med overdreven trening, for jeg orker jo ikke å trene. Hva skjer med meg? Her sitter jeg alene og er så slapp at jeg ikke engang orker å gå på kjøkkenet og hente et glass vann. Men jeg merker ikke noe sultfølelse, bare slapphet. Og jeg tenker «Hvis jeg ikke er sulten, så trenger jeg jo hvertfall ikke mat». Så jeg unngår å spise.

Vekten ligger på mellom 52,5 og 53,0 nå. BMI mellom 17,35 og 17,51. Og selv om jeg vet at jeg er ute og kjøre, så vil jeg lenger ned i vekt. Det er en slags konkurranse jeg har med meg selv. How low can you go?

Søsteren min sier jeg ser sykelig tynn ut, men jeg gjør ikke det. Greit, jeg er tynn, jeg ser det, men jeg ser også at det er masse å ta i på lårene mine. Tykke, feite, stygge lår. Jeg ser det, jeg har jo øyne, jeg ser det i speilet at lårene mine er tykke. Da er det vanskelig å tro på det at ‘jeg har et forvridd kroppsbilde’. Ja, men, JEG SER DET JO!! Tykke, feite, stygge lår.

Hva skjer med meg…? Jeg vil jo ikke ha…anoreksi. Jeg vil jo ikke det. Jeg vil bare bli tynn, men jeg vil kunne stoppe når det blir for ille. Men når er det? 51 kg? 50? 49, 48, 47…? Kanskje jeg allerede er forbi grensen. Jeg aner jo ikke, jeg har jo visstnok et forvrengt kroppsbilde.

En følelse av håpløshet. Jeg tenker at det gjør ikke noe om jeg dør. Om hjertet mitt stanser pga mangel på et eller annet…det gjør ikke noe. Da er jeg hvertfall ferdig, da slipper jeg å være sliten, da kan jeg bare slappe av.

Viljen til å bli frisk forsvinner litt etter litt, dag for dag. Selv om jeg tenker på en normal fremtid med kjæresten min, så virker det akkurat nå så umulig. Umulig. Hvordan kan jeg bli frisk fra dette? Jeg ser ikke noe håp. Jeg vet ikke om jeg orker.

Tykke, feite, stygge lår.

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

7 kommentarer

  1. Susan

     /  21. juli 2013

    Vet det ikke er lett,men prøv å ta en dag av gangen.Og nå er det vel ikke lenge til oppstart av behandlingen på RASP heller.Regner med at ambivalesen din herjer nå,men det er jo helt vanlig.Sender deg positive tanker i denne tiden hvor du går og venter på behandlingen.

    Svar
  2. sebastiancaru

     /  21. juli 2013

    Du vil ikke ha anoreksi :o) Å si hold deg til Bulimi er bare helt feil, men prøv og snakk anonymt med ROS eller psykologen din (hvis du går til noen). Igjen er dette så hyklerisk av meg og skrive noe som helst.

    Svar
    • Takk for støtte :) Jeg liker ikke å ringe sånne hjelpetelefoner og psykologen min er på ferie, men jeg har familie og venner jeg snakker med.

      Svar
  3. Dora

     /  22. juli 2013

    *klem*

    Svar
  4. tilu

     /  28. juli 2013

    om du trenger noen å snakke med, kontakt meg :) tro meg… jeg skjønner ditt problem :/ og jeg vil alltig lytte <3 (skype: xxlovie14xx) (e-post: tilu.babe@live.no) :))

    Svar

Legg igjen en kommentar

