• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Kveldskaos

I dag har jeg vært fyllesjuk, skikkelig fyllesjuk. Sliten. Har enten ligget på sofaen i stua og sett på tv eller sittet på rommet og hørt på musikk med Mac’en i fanget. I går var jeg så full at jeg gikk inn i leiligheten til de som bor under her og la meg til å sove i ett par timer. De ble ganske sjokkert da jeg tasset ut til de i stua kl. 5 i dag tidlig.

Jeg hadde planer om å ikke drikke mye, men jeg drakk til jeg stupte. Hvorfor? Aner ikke. Drikker så sjelden, så når jeg først drikker går det altfor langt. Klarer ikke stoppe. Samme som med maten. Alt eller ingenting.

Selv om jeg har vært sulten i hele dag og bare hatt lyst på pizza og kebab, har jeg vært veldig flink. Spist et eple, 1/4 kålrabi, fire gulrøtter, tre knekkebrød med makrell i tomat og en salat med tomat, paprika, kyllingfilet og en bønne- og gulrotmos. Og tygd tre pakker tyggis. Kryss i kalenderen.

Merker ting blir verre og verre for hver dag. Ned i vekt, ned i vekt, ned i vekt. Og jeg pusher hele tiden min UGW – Ultimate Goal Weight. 48 kilo… Det er lite, altfor lite, jeg er fullt klar over det. Men det er et eller annet ved det tallet som har satt seg fast i hjernen min. Jeg vil veie 48 innen bursdagen min, og det burde gå hvis jeg klarer 1 kg i uka. Det vil si 52 innen neste søndag.

De siste timene har jeg sittet i sofaen på rommet mitt og hørt på Fiona Apple mens jeg har surfet på nettet. Bildesøk på Google. ‘Anorexic Beauty’ – ‘Keira Knightley skinny’ – ‘Ana Quotes’ – ‘Mary Kate Olsen’ – ‘Famous Anorexics’ – ‘Beauty Thin’ – ‘Celebrity BMI’ – ‘Skinny Models’ osv osv osv. Sånn kan jeg sitte i flere timer. Jeg sitter sånn hver kveld – surfer og tygger tyggis som om det sto om livet. Sitter å ser på de vakre, tynne kroppene. Jeg veier jo så lite nå, hvorfor ser ikke jeg slik ut som de gjør?

Hele meg er kaos. Kroppen min og tankene mine. Kaos, kaos, kaos. Rot, bråk, uorden. Alt går rundt, jeg er svimmel, jeg er trøtt. Jeg tvinger meg selv til å sitte opp lenger, for hvis jeg legger meg senere så sover jeg lengre, og når jeg sover lengre blir det lenger til jeg må spise. Makes sense? Kanskje ikke for deg, men det gir veldig mening for meg.

Det ble mye babling dette her, men jeg er så trøtt og sliten at jeg klarer snart ikke holde øynene åpne, og da er det ikke lett å skrive så mye vettugt her. Men jeg ville skrive. Noen ganger bare  jeg skrive. Bare for å…gjøre det.

Jeg er sliten.

God natt.

Legg igjen en kommentar

2 kommentarer

  1. Jeg kjenner meg igjen i så altfor mye av det du skriver om.. Sliter veldig med bulimi selv. Vil bli tynnere, selv om jeg virkelig lengter etter et liv uten kaoset rundt mat, oppkast og trening. Ambivalensen er stor!

    19.august legges jeg inn på en avd. for sf. Har vært innlagt før for mange år siden, men har nok kun gjort et halvhjertet forsøk på å bli frisk. Nå skal jeg virkelig gå inn for å bli kvitt dette monsteret for godt!

    Håper etterhvert at du også klarer å fokusere 100% på å bli frisk!

    Ønsker deg en god dag :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

