• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Summary

TORSDAG

Jeg spiste bare gulrøtter og frukt hele dagen på jobb. Innom hjemme og spiste fire knekkebrød med makrell i tomat, før jeg tok toget hjem til foreldrene mine. Mamma spurte om jeg ville ha en karbonade og stekt egg. Jeg takket nei. Det var for sent. Jeg hadde klart hele dagen med lite mat og skulle ikke proppe i meg mer sånn rett før leggetid.

Kryss i kalenderen.

FREDAG

17. mai. Den store is- og kakedagen. Visste det ville bli en utfordring, og det ble det, men ikke slik jeg hadde trodd.

Hadde salat og den stekte karbonaden til frokost/lunsj/brunsj/whatever. Utpå ettermiddagen ble jeg fristet av noen nøtter som sto fremme i stua. Spiste noen få. Og litt fler, og litt fler. For mye. Jeg kunne ikke beholde det i magen. Nå skal jeg jo kaste opp likevel, så kan likevel spise litt mer. Den samme unnskyldningen som alltid. Gjemte meg på rommet og spiste en hel nøttepose jeg hadde hatt med meg, pluss en halv pakke crüsli som jeg smuglet ut fra skapet på kjøkkenet. B/P.

Det var ikke is, det var ikke kake. Det var noen nøtter. Noen usle nøtter jeg ikke klarte å holde meg unna. Men selv om jeg hadde røket på en smell, bestemte jeg meg for å være flink resten av dagen.

Vi hadde reker til middag og jeg spiste helt sykt mye. Det var jo ja-mat. Masse reker, en del salat og omtrent en halv avocado. Spiste til og med bittelitt majones. Og jeg kastet ikke opp etterpå. Dessert var melon, blåbær og is. Jeg spiste litt melon og blåbær, men ikke is. Og kastet ikke opp.

Det ble ikke kryss i kalenderen, men med tanke på at det var 17. mai – den store is- og kakedagen – syns jeg at jeg klarte meg fint.

LØRDAG

Sen frokost. Noen små tomater, to gulrøtter, litt sild, et kokt egg og noen agurkskiver med leverpostei på. Så stakk jeg til byen og shoppet med en venninne. Tenkte ikke på mat. Deilig.

Vi dro på kafè, jeg hadde en Cola Zero. Venninnen min spiste club sandwich. Hun liker ikke bacon og la det til side på tallerknen. Jeg satt å kikket på det. Det lå der og glinset i solen, fullt av salt og fett. Mmmm… Jeg kunne spurt om jeg kunne fått det, så kunne jeg gått på toalettet og kastet opp etterpå. Null stress. Men jeg gjorde det ikke. Jeg satt og stirret på baconet mens jeg slurpet i meg Cola Zero.

Biff til middag. En svær pepperbiff med kokte gulrøtter, bønner og asparges ved siden av, og litt skysaus. Ingen potet og ingen av de fylte sopphattene Mamma var så stolt av. Jeg spiste mye, men det var ja-mat. Kastet ikke opp etterpå.

En kvart cantaloupemelon til kveldssnack.

Kryss i kalenderen.

SØNDAG

Noen FiberRik med Mager Kyllingost og tomat, samt et kokt egg, til frokost/lunsj/brunsj/whatever. Ut i solen. Solte meg i mange timer. Første gang på lenge jeg har følt meg komfortabel i bikini. Mamma sa jeg hadde blitt for tynn.

To epler til mellommåltid.

Middag. Kyllingfilet, salat og stekte grønnsaker. Tok ikke ris og silte av fløtesausen som kyllingen og grønnsakene lå og duppet i. Ble passe mett. Ja-mat.

Ble stressa. Skal, skal ikke, skal, skal ikke. Suget var der. For første gang på et par dager var virkelig suget der. Risen og fløtesausen sto fremdeles på bordet. Jeg hadde lyst til å blande det sammen til en deilig masse og spise alt. Jeg hadde lyst til å spise mye. Jeg tenkte på hva jeg skulle spise, hvordan jeg kunne lure meg vekk fra Mamma og Pappa. Var stressa, virkelig stressa.

Jeg gikk litt frem og tilbake mellom stua og kjøkkenet. Skal, skal ikke. Hentet meg et glass saft. Skal, skal ikke. Jeg vet ikke hvordan jeg klarte det, men jeg endte på ‘skal ikke’.

Pappa satt og så på tv, Mamma satt fremdeles ved spisebordet. Restene av maten sto fremdeles på bordet. Risen og fløtesausen. Mmm… Jeg satt meg ved bordet med Mamma. Maten sto der. Den ropte på meg. «Spis meg, da, jeg vet du vil!!!» «Hold kjeft, for faen» sa jeg tilbake.

Kryss i kalenderen.

MANDAG

Frokost/lunsj/brunsj/whatever. Fire FiberRik med Mager Kyllingost og paprika, litt leverpostei, to gulrøtter, litt sild. Pakket med meg to gulrøtter til å ha på toget. Perfekt snack. Turen tilbake til Oslo gikk fint.

Vel hjemme halv fem. Jeg skulle jeg få besøk av min kjære klokken seks. Jeg hadde planen klar: skulle skifte på sengen, dusje og spise tre knekkebrød til middag. Jeg skiftet på sengen, jeg dusjet og jeg spiste tre knekkebrød. Så tok jeg ett knekkebrød til. Og noe kjeks jeg fant, med majones og ost. Varmet noe lasagne jeg hadde i kjøleskapet, helte masse dressing på og slukte. Så kastet jeg opp. Ikke noe kryss i kalenderen i dag, men jeg har da klart 3 av 5 dager :)

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

2 kommentarer

  1. dora

     /  21. mai 2013

    Gratulerer!

    Svar

Legg igjen en kommentar

