• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Kryss i kalenderen. Endelig.

I dag har jeg vært flink. Det blir kryss i kalenderen.

De dagene jeg spiser lite og klarer å holde motivasjonen oppe ut dagen, er det så mye enklere å unngå b/p. I dag hadde jeg det meste på min side. Har vært superbusy på jobb, så første gang jeg fikk spist noe var litt over 12. Ble relativt lite mat på jobb. Tilsammen 3 gulrøtter, 3 knekkebrød med cottage cheese og skinke, litt sukkererter, en appelsin, en pære og en banan. Så trente jeg litt etter jobb, bare 10 minutter kondisjon og 10 minutter styrke, men det var bedre enn ingenting. Tok en banan på vei hjem etter trening. Middag ble 3 knekkebrød med kokt egg.

La nettopp sånn ca. mengder inn på Diett.no og fant dermed ut at det er under 1000 kcal. Veldig fornøyd med den.

Skjermbilde 2013-05-13 kl. 19.55.37

Nå skal jeg snart legge meg, for jeg skal grytidlig opp i morgen. Det betyr at jeg veldig snart kan sette et lite kryss på 13. mai i kalenderen min. Endelig.

Dette har vært en bra dag. Jeg har likevel ikke helt håpet for morgendagen. Er ferdig tidlig på jobb i morgen, så jeg har hele kvelden for meg selv. Og suget etter makaroni med smør og majones er ganske heavy. I tillegg skal jeg treffe S. på onsdag og på torsdag skal jeg besøke foreldrene mine, så det bli i morgen. Jeg vet jo at jeg ikke klarer mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Og jeg vil heller kaste opp i morgen, når jeg er alene, enn på en av de andre dagene, når jeg skal treffe folk.

Menmen, klarte hvertfall i dag, da. Applaus for meg.

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

5 kommentarer

  1. dora

     /  13. mai 2013

    Bravo,bravissima!…hehe, burde kanskje ta meg en tur i operaen igjen;)
    Fryktelig lyst til å se «Tornerose» i juni, og når en går alene, er det som oftest noen enkeltplasser igjen å få.
    Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier, når denne «tvangen» til b/p ligger og lurer, og du vet at den før eller siden bare MÅ få sitt utløp!
    Men føler du at det behandlingsopplegget du er i nå, i det hele tatt har endret noe?
    Da mener jeg både fysisk (har det blitt færre b/p?), og ikke minst mentalt (begynner du å merke en endring i tankegangen din?).
    Men en må vel bare være veldig tålmodig…babysteps, er det ikke det de sier?
    Uansett ønsker jeg deg en fin 17.mai&pinse!
    *klem*

    Svar
    • Det er snakk om VELDIG baby steps her. I forhold til bulimien har ikke ting blitt bedre etter jeg begynte i terapi, men jeg har også nettopp begynt å klare å åpne meg, så det er faktisk de to siste gangene vi har fått mest ut av timen. Jeg har søkt på gruppeterapi på RASP til høsten, så kanskje det vil få litt fart på sakene :)

      Svar
  2. Du klarer et kryss i morgen og hvis du vil sterkt nok! Det er bein tøft, men det går!

    Svar
    • Vettu, jeg leste denne kommentaren da jeg satt på jobb i dag, og tenkte «Jah, det klarer jeg!» Jeg klarte dessverre ikke, men du ga meg hvertfall litt ekstra motivasjon :) Neste gang kanskje jeg klarer å stå i mot :)

      Svar
  3. dora

     /  14. mai 2013

    Babysteg er også steg:)
    Krysser fingrene for at du kommer inn på RASP!

    Svar

Legg igjen en kommentar

