• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Good day

Ikke kastet opp i går. Ikke kastet opp i dag. To kryss i kalenderen. Nøkkelen er visst å begrense hvor mye jeg spiser. Visste jeg det ikke. I går veide jeg 58,2 kg. I dag 57,3 kg. Følte meg feit i dag òg, men visste hvertfall at jeg er inne på rett spor nå. Det funker å spise lite. Da kaster jeg ikke opp, og jeg går ned i vekt. Perfekt. Det er jo det jeg vil. Jeg vil ned i vekt. Jeg vil ned i vekt.

Frokost: Ingenting.

Lunsj: Smoothie med blåbær, eple, banan, kiwi, selleri, spinat, chiafrø og cottage cheese.

Snacks: En pære og en appelsin. Fire gulrøtter.

Middag: Heiv masse grønnsaker i en blender. Pluss et egg. Kjørte til mos. Stekte i rapsolje.

Og ikke no mer. Og suget etter å spise drittmat er ikke her. Suget etter å overspise flere kilo med mat og kaste opp etterpå, det er ikke her. Fordi følelsen av å klare å la vær er så mye bedre enn følelsen av en b/p.

Han ene jeg bor med laget kake i dag. Gulrotkake. Han spurte om jeg kunne ta den ut av ovnen mens han var på trening. Hele kjøkkenet var fyllt med en herlig søt lukt, og da jeg åpnet ovnen ble lukten bare enda mer intens. Kakelukt. Deilig. Men det var bare lukten som var god. Tanken på å spise kaken var ikke god. Jeg tok kaken ut av ovnen, satte den oppå komfyren og forlot kjøkkenet. Suksess. *Applaus for meg!* :)

Helgen blir en prøvelse. Skal sitte barnevakt for tantebarna mine i morgen kveld og på lørdag drar jeg til foreldrene mine en tur. Jeg ringte Mamma i dag og spurte hva vi skulle ha til middag på lørdag. Kyllingfilet. Phuuuh! Det er ja-mat. Det funker. Helgen blir en prøvelse, men jeg er positiv. Det skal gå bra. Det må gå bra.

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

6 kommentarer

  1. Hver dag er en kamp, det har jeg selv erfart. Men nøkkelen til en forandring ligger kunn hos deg selv. Det er en lang prosess å endre et tanke sett. Selv har jeg vært av typen bulimisk anorektisk over flere år. Fikk god hjelp og er i dag «frisk»! Har to flotte barn og vet at det går ann å snu det du holder på med. Men nøkkelen ligger hos deg, du MÅ ville det. Barndomsvisdom; ikke kutt ut frokosten, sett opp en matplan og hold deg til den. Man er jo et kontroll frikm så det ør du klare. Men ikke lag den urealistisk, begynn i det små, BMI på noder 20 er ikke greit, vær litt streng med deg selv på det. Lykke til!

    Svar
    • Takktakk :) Frokost kommer jeg nok ikke til å begynne med og BMI på over 20 er helt uaktuelt ;)

      Svar
  2. mitthemmeligejeg

     /  26. april 2013

    Jeg er stolt av deg. Du kan klare det videre også. Jeg har troen på deg! :)

    Svar
  3. dora

     /  26. april 2013

    God helg&pass på deg selv!

    Svar

Legg igjen en kommentar

