• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Jævla tilbud

Skulle en tur på butikken på jobb i dag. Påsskeegg i sjokolade med melkekrem-fyll, i lilla kartong. På tilbud. 15 kroner. Jeg elsker sånne egg. To pakker i handlevognen. Havregryn og masse kjeks. Bortevekk på 1-2-3. I magen min. Mmm. Æsj.

Innom Ica etter jobb. All småis til 10 kroner. Jeg elsker is. Kjøpte to store. Bortevekk på vei hjem.

Innom Rema. Grandis med biff og løk til bare 20 kroner. Kjøpte tre sånne.

Ja, jeg er en sucker for tilbud.

Hjemme. På med ovnen, inn med pizza nr. 1. Trodde jeg skulle være alene hjemme, men han ene jeg bor med kom hjem rett før pizza nr. 1 var ferdig. Fuck. Så det ble med den ene pizzaen. De to andre ble plassert i fryseren.

Jaja, så klarte jeg det ikke i dag, da. Men har allerede klart to dager denne uken, og det er bare onsdag. Jeg skal klare hvertfall èn dag til.

Men nå har jeg disse pizzaene liggende å vente i fryseren, da. Jeg tenker allerede på morgendagen. Kanskje jeg er alene hjemme i morgen kveld. Kanskje jeg kan få spist de to pizzaene da. Pizza er jo så godt. Kanskje jeg også kan få laget meg mac&cheese igjen. Det er lenge siden sist. Jeg vet at når jeg allerede har tankene mine her, blir det vanskelig å la vær i morgen. Motivasjonen er ikke like sterk som suget etter pizzaene i fryseren. Deilig, perfekt stekt pizza med ekstra ost. Og majones på. Fett. Nei-mat. Mmm.

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

8 kommentarer

  1. dora

     /  10. april 2013

    Kjenner til det der sååå godt!
    Tankene på maten en har sitter som en klegg, selv om en prøver å bli kvitt dem på annet vis, virker det som om det eneste som hjelper er å gi etter og proppe maten i seg, (nesten) som tvangstanker…..men kanskje psykologen din vet om noen metoder som kan hjelpe deg når disse tankene har tatt grep?
    Ikke gi opp, verden går ikke under om du ikke klarer tre kryss denne uken.
    Har enda ikke hørt om noen som har klart å bli kvitt – en så alvorlig- spiseforstyrrelse, uten seriøs hjelp utenifra…hadde det vært lett å bli kvitt ana/mia, hadde vi ikke vært her.
    *klem*

    Svar
    • Psykologen og jeg driver med noe som hun kaller psykoterapi, hvor jeg bare prater hele timen og hun bare kommer med innspill. Hun vil behandle årsaken til bulimien, ikke bulimien som «bare» er et symptom. Men jeg har sagt jeg ønsker mer målrettet hjelp med bulimien, det er derfor vi skal søke meg til RASP. Håper jeg da kan få noen metoder som kan hjelpe i slike situasjoner.

      Svar
  2. Oksana

     /  10. april 2013

    Gjett hvor mange sånne Nidar påske egg jeg har i skapet? 12 stk! Bare jeg får spist de opp før de går ut på dato, men har noen måneder på meg! Prøver å bare spise godteri på lørdager så da forsvinner det ikke så fort. Du klarte jo i det minste to dager denne uken, kanskje du klarer tre neste uke? Husk: Roma ble ikke bygd på en dag.

    Svar
    • 12 egg hadde forsvunnet på en time her i huset ;) Spiste jo 8 i går, på ganske kort tid. Utrolig at du klarer å bare ha de liggende i skapet, det hadde jeg aldri klart.

      Svar
  3. Så det gamle nicket mitt Oksana kom frem, det var jeg som kommenterte. :)

    Svar
  4. Morten

     /  11. april 2013

    Lurer på noe igjen, jeg. Jeg er enig med deg at Grandis med løk er digg. Tanken om å spise den, uten å spy den opp igjen – hvorfor går ikke det? Altså, du går jo ikke opp av en Grandis, uansett? Din kropp trenger jo ca 11-1200 kcal om dagen for å fungere, sånn cirka. Står du opp av senga og er i normal aktivitet gjennom dagen er du raskt oppe i et behov på 18 -2000 kcal. Trener du oppå der igjen, blir behovet enda større. Så, siden du ikke går opp i vekt av den der, hvorfor må den da opp igjen, hva er det som trigger det poengløse? Eller er det jeg som misser poenget her :) ?

    Svar
    • Hvorfor den må opp igjen? Vel, jeg har en spiseforstyrrelse da, det er jo derfor jeg gjør dette. Hadde jeg visst hvorfor, hadde jeg jo kunne gjort noe med det.

      Svar

Legg igjen en kommentar

