• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Ikke pust

Herregud, se på beina mine. Så feite lår. Det tyter jo ut. Dårlig idè med strømpebukse og shorts. Det får meg til å se enda tjukkere ut enn jeg er. Feite griselår. De disser når jeg går. Skvulp, skvulp. Æsj, fy faen, så stygt. Føles som jeg har lagt på meg 10 kg over natten. Skvulp, skvulp. Og magen tyter ut. Hud og fett som henger over kanten på shortsen. Hud og fett som samler seg som en deigklump når jeg sitter. Må holde inn magen. Ikke pust. Ikke pust.

One of those days. Fy søren, i dag har jeg følt meg så fæl. Vet ikke helt hvorfor, jeg har bare følt meg så utrolig tjukk og stygg. Veide meg jo i dag tidlig, ikke gått opp noe, så det er bare i mitt hode. Men det er nok. Det er altoppslukende. Feit, feit, feit. Lår, mage, dobbelhake. I dag tok jeg meg til og med i å syns jeg hadde for mye fett på fingrene. På fingrene, av alle ting.

Trening igjen. Huff, hater det. Folk kikker. Det er så åpent. Skifte til t-skjorte og stram treningsbukse. Skvulp, skvulp. Ikke pust. Går med bøyd hode gjennom treningsstudioet og bort til en ellipsemaskin. Begynner å trå. Skvulp, skvulp, skvulp. De bak meg tenker sikkert at rumpa mi er stor og lårene tjukke, og at jeg burde stå på den maskinen i et par timer daglig for å få orden på denne kroppen. Ikke pust.

Fæle tanker. Angst, paranoia. Sinne.

Men til tross for disse tankene, disse følelsene, denne dagen, har jeg vært flink. Jeg har ikke kastet opp i dag. Sist jeg hadde en oppkastfri dag var mandag for en uke siden. Blir fint å endelig kunne sette et kryss i boken igjen i dag. Et jeg-har-ikke-kastet-opp-i-det-hele-tatt-i-dag-kryss. Skal klare flere kryss. Skal klare tre på en uke. Skal klare to dager etter hverandre. Jeg har mine små mål. Må bare klare noen av de.

Ikke pust.

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

9 kommentarer

  1. Elisabeth Steindebakken

     /  8. april 2013

    Hei! Jeg er en av dine nye lesere, og har siste uken lest maaange av innleggene dine. Det høres kanskje spesielt ut, men jeg syns det er spennende å lese om tankene dine og hvordan du takler hverdagen med en SF. Jeg har selv en søster med anoreksi, så vet jo litt hva det går ut på(men hun sier jo ikke stort om hvilke følelser hun har inni seg). Jeg er selv under utdanning som sykepleier og syns det er veldig interessant og lærerikt å lese det du skriver. Det du skriver er så ærlig og ekte, og kanskje har nettopp det du forteller en innvirkning på hvordan jeg vil utøve sykepleie til fremtidige pasienter med SF. Ville bare si at jeg syns du virker som ei tøff jente, som står frem med alle dine innerste tanker, både gode og vonde. Du har all min respekt og støtte og jeg heier på deg hver dag!:)

    Svar
  2. Morten

     /  9. april 2013

    Aller har vi «en av de dagene » imellom. Magen min tyter når jeg står og sitter. Sjefen min, som trener ca 14 timer i uka, med hard aerobic har også en liiiiten ring som tyter. Når hun sitter da. Men fettet mitt er vakkert, heldig der :)Fordi det sitter mellom huden og musklene, ikke rundt de indre organer…det er ikke så vakkert. Det synes ikke, mange kan være supertynne, men alikevel ha for mye rundt der inne. Synlig fett derimot gir KARAKTER :)
    Så kan jeg gi deg en liten «kvalm» historie. Vet du hvor mye smør jeg trykket i meg etter jobben igår kveld? Fordelt på to brødskiver…100 gram smør, pluss pålegg. Slå DEN du :) Fordi jeg ELSKER fet mat, og derfor holder jeg meg også nokså slank.

    Svar
    • Jah, tro meg, den slår jeg. Hvis du visste hva slags mengder jeg kan stappe i meg på en kveld, ville du blitt overrasket… :)

      Svar
  3. Morten

     /  9. april 2013

    Enlight me :) Jeg har jo lest mange av innleggene dine. De siste dagene har jeg bladd meg bakover i arkivet ditt, og jo – det er jaggu ikke småtteri du stapper i deg. Jeg bøyer meg i støvet ;)

    Svar
  4. MLB

     /  9. april 2013

    Hold ut! Ikke overgi deg!

    Svar
  5. Dette klarer du! :D Du er utrolig flink til å skrive.

    Svar

Legg igjen en kommentar

