• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Dagens kamp

Jeg sliter ennå med å få til hele dager uten å kaste opp. I går klarte jeg det nesten, men spiste litt for mye havregrøt før jeg dro fra jobb, og klarte ikke la vær å gå inn på toalettet og bøye meg over doskålen. Men det var så nære, så nære. Resten av dagen klarte jeg uten å kaste opp.

I dag har jeg også vært veldig flink. Hele dagen på jobb gikk kjempefint. Spiste knekkebrød med cottage cheese og skinke til lunsj, og masse frukt ellers i løpet av dagen. Og en Skyr sånn i 16-tiden. Var kjempemotivert til å dra hjem og lage meg en sunn laksemiddag, men måtte innom butikken og hamstre mer Skyr på tilbud til 10 kr.

Det går alltid til helvete når jeg er på butikken. Gikk først til eplene og plukket med meg en hel haug. Elsker sydtyrolepler. Kjøleskapet med Skyr var i andre enden av butikken. Gikk forbi kjekshyllen. Oi, Maryland Cookies til 10 kr. Jeg elsker Maryland Cookies… Nei, vær sterk, Isabella! Labbet standhaftig videre og bort til kjøleskapet. Hyllen med Skyr var tom. Det var ikke en eneste en igjen. Ble stående litt og tenke. Skal, skal ikke, skal, skal ikke… Gikk bort til kjekshyllen igjen. Sjansen for at jeg klarer helgen uten b/p er jo minimal, så jeg kan likevel handle her hvor det er billig. Makes sense. Jeg er flink til å rasjonalisere. To pakker Maryland Cookies, potetgull, mariekjeks, smør, sjokoladepålegg, riskaker, to pakker med ris, bearnaissaus, havregryn, to pakker fiskegrateng. De etterlengtede Maryland Cookiesene forsvant på gåturen hjem. Jeg mumset i meg. Skjerfet mitt var fullt av smuler. Folk kikket.

Hjemme. Spy. En pakke riskaker med smør og sjokoladepålegg. Spy. En pakke fiskegrateng med smeltet ost. Spy. Den andre pakken med fiskegrateng med smeltet ost. Spy.

Så kom magesmertene. De har begynt å komme hyppigere. Mannen på legevakten ga meg jo bare en brusetablett mot de sist, så da tenker jeg at det ikke kan være så farlig.

Har ennå til gode risen og bearnaissausen. Og Mariekjeks med smør og sjokoladepålegg kan jeg også spise. Og havregrøt. Mmm, jeg har masse godt i vente. Føler ikke noe umiddelbart behov for å spise mer nå, men det kommer nok i løpet av kvelden. Og da er jeg beredt.

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

5 kommentarer

  1. dora

     /  5. april 2013

    Du er ikke alene (hvis det er noen trøst:/…10-kroners marked er noe herk;)
    Har semulegrøt igjen til senere ikveld jeg…blant annet, men trøtt etter en hel dag med å handle mat, lage den, spise den og spy den ut igjen, så håper det bare blir semulegrøten.
    Den siste måneden har over 12000,-kroner gått til mat…bra jeg ikke bruker penger på andre ting, med et lite innhugg på sparekontoen klarer jeg meg akkurat….men skammer meg sånn at jeg -nesten- mister matlysten.
    Jaja sånn går no dagan, ny dag i morgen, med masse gode intensjoner, men skal heldigvis på jobb, og der blir det svært lite tid til b&p- heldigvis!
    Krysser fingrene for at dagen din i morgen blir bedre!
    Ha en god helg.

    Svar
    • Oi, hva er semulegrøt? Hørtes godt ut ;)
      Vet hvordan du har det. Bruker sykt mye penger på mat jeg òg, selv om jeg prøver å kjøpe så billige ting som mulig. Havregrøt er en favoritt, og makaroni/ris med bearnaissaus. Billig og mmmm, så godt :)
      Jeg syns også det hjelper å være på jobb. Legen min har spurt meg mange ganger om jeg vil sykemeldes, men jeg vil ikke. På jobb er jeg sosial og jeg har noe å gjøre. Hadde jeg skulle sitte hjemme hver dag, hadde ting blitt verre.
      Håper på en bedre dag i morgen for oss begge! <3

      Svar
  2. Få hjelp…. Been there done that…. Lykke til, men få deg hjelp du er ikke alene…

    Svar
    • Hei Tonje!
      Jeg får hjelp fra alle hold, det er meg selv som er problemet ;) Godt å vite man ikke er alene.

      Svar

Legg igjen en kommentar

