• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

«Spis da!»

Innimellom må jeg på butikken og handle ting på jobb, sånn som i dag etter lunsj. Av gammel vane tok jeg med lommebok og tenkte i hodet mitt på hva slags binge food jeg skulle kjøpe. Havregryn og Bixit som vanlig? Kanskje noe sjokolade? Jeg kjente etter og kroppen min hadde egentlig ikke lyst på mer mat. Fontexen funker sånn. Gjør meg bittelitt småkvalm og demper matlysten. Jeg var mett. Ville ikke putte mer i munnen. Men hodet mitt ropte «Joda, det vil du, vel! Du vil alltid det! Spise, det er jo det du gjør! Spise og spy! Så spis da! Spis da!»

Så selv om magen min iherdig prøvde å forklare meg at den ikke trengte mer mat, overkjørte hodet mitt den, og det endte i en b/p. Enda en dag jeg ikke klarte å være oppkastfri. Var ikke så ille da; en pakke Bixit, en stor sjokoladeplate og maaaasse havregrøt av havregryn, varm melk og sukker. Okay, det var jo endel mat, men ikke på langt nær så mye som jeg pleier å proppe i meg. Spy, spy, spy. Jeg fikk opp det meste, tror jeg.

I kveld har gått bra. Kom sent hjem, tok meg en Skyr og to små mandariner. Har ryddet rommet. Nå skal jeg snart dusje og legge meg tidlig. Så selv om jeg ikke klarte hele dagen uten b/p, skal jeg hvertfall klare kvelden.

Vekten er relativt stabil om dagen. Svinger mellom 57 og litt over 58. Var på 57,3 i dag. Jeg vil ned. Første mål er 56,9. Vil på 56-komma-noe igjen. Mitt endelige mål (foreløpig hvertfall) er 54,5. Det får jeg lov av legen å veie. Men ikke mindre. Kommer nok til å prøve å gå litt mer ned, men skal klare å holde det under kontroll. Hah, ja, det sier jeg nå det ;) Nei, vi får se.

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

2 kommentarer

  1. Morten

     /  4. april 2013

    Hei. Åssen spør en om dette da..? Jeg har iallefall lært, at skal du få vite noe, så snakk med ekspertisen. Du er jo eksperten på feltet bulimi. Og mitt spørsmål, min undring er Hvorfor??? Hva får ei – tilsynelatende normalt tenkende jente på 14 – til å begynne å spy opp alle vitaminer og mineraler og alt annet som du trenger for å fungere? Handler det om mat? Kontroll? Provokasjon? Komunikasjon? Demonstasjon? Kan du forklare litt om dette?

    Svar
    • Skjønner at du spør, skulle nesten ønske flere gjorde det.

      Men svaret mitt blir enkelt og greit: jeg vet ikke. Det er noe av det jeg prøver å finne ut når jeg går til terapi. Hadde jeg visst hvorfor, hadde det vært enklere å bli frisk. Før trodde jeg kun det handlet om mat og frykt for å legge på seg, men dette er bare et symptom på noe mer alvorlig. Jeg skal si fra når jeg vet ;)

      Svar

Legg igjen en kommentar

