• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

La pasqua

Jeg lever :) Har vært hos foreldrene mine i påsken, og dermed tatt en liten pause herfra.

Påsken har vært fin. Deilig. Begynte på Fontex igjen torsdag før påskeuka og jeg har virkelig merket forskjellen. Bølgedalene er ikke lenger så lave, jeg har mer ro i meg. Endelig klarer jeg å sitte i timesvis og lesebok, noe jeg har vært altfor stresset til de siste månedene. Jeg har også klart to (!!!) hele dager uten b/p. Ja, applaus for meg. Har også hatt 2-3 dager hvor jeg egentlig har klart meg fint, men spist bittelitt for mye til middag, så jeg måtte få litt av det opp igjen. Men er veldig stolt av meg selv. Målet legen og jeg hadde for påsken var minst èn dag uten å kaste opp. Og jeg har klart to! :)

Forhåpentligvis blir dag nr. 3 i dag. Selv om jeg har vært på jobb, er det jo strengt tatt påske ennå, så det teller som dag nr. 3 :) Jeg har som sagt vært på jobb i dag og vært flink. Droppet frokost som vanlig, tok en appelsin i titiden, lunsj var 3 knekkebrød med mager cottage cheese og kyllingskinke, og en pose minigulrøtter, og halv fire tok jeg en Skyr blandet med litt cottage cheese. Så dro jeg ned og trente etter jobb.

Sliter ennå med treningen. Orker ikke så lenge. I dag ble det 12 minutter på ellipsemaskin (80 kcal) og noen få styrkeøvelser på mage, samt noen knebøy og push ups. Men litt trening er bedre enn ingen trening.

Nå sitter jeg nydusjet på kjøkkenet og spiser varm, hjemmelaget gulrotsuppe. Mmm <3 Har absolutt ingen behov for noe b/p. Deilig. Dette blir dag nr. 3, jeg vet det.

Det er så enkelt litt enklere de dagene jeg klarer å være sunn og flink hele dagen. Da får jeg ikke lyst til å proppe i meg noe usunt. Det er tre ting som ofte vipper meg av pinnen:

  1. Hvis jeg spiser så sunt at jeg ikke blir ordentlig mett.
  2. Hvis jeg spiser noe jeg annser som nei-mat, f.eks. hvis jeg skal «unne meg èn sjokoladebit». Går alltid til helvete.
  3. Hvis jeg får et svakt øyeblikk da jeg er på butikken.

Klarer jeg å unngå disse situasjonene, er sjansen større for en dag uten b/p.

Men må innrømme pillene hjelper meg utrolig. De gjør noe med meg, så matsuget og mattankene ikke blir så overveldende. Elsker mine Fontex <3

I morgen skal jeg ha møte med legen og psykologen. Yaiks!! Gruer meg litt. Vi skal snakke om videre fremgang. Blir nok litt rart å sitte der og prate om hva som skal skje videre med meg, hvordan jeg kan fikses. Men blir bra også. Noe må jo gjøres, for jeg er jo helt ute og kjøre om dagen. Har egentlig ikke så mye tanker eller forventninger om hva som kommer til å skje, må bare ta det som det kommer.

That’s all for now, peeps! :)

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

2 kommentarer

  1. dora

     /  1. april 2013

    Hyggelig lesing:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

