• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Feit ku.

Jeg har blitt ei feit ku. 57,2 veide jeg i dag.

Er det mulig?? Det er ikke så himla lenge siden jeg veide 54,5.

54…det vakre tallet. 

Nå veier jeg nesten 3 kg mer. Herregud, hva skjer med meg? Jeg bare eser ut. Min BMI har gått fra 18,01 til 18,9. Krise.

Skal prøve meg på en smoothie-dag igjen i dag. Det som gikk galt sist var at jeg satt kalorigrensen altfor lavt, så jeg var nær å besvime. I dag skal jeg unne meg fler kalorier, MEN kun i smoothies. Kanskje faktisk helt opp i 1500 kcal om det trengs. Hmmm, ja, det får vi forresten se litt ann…

Vil klare en dag uten b/p i dag, er så sykt lenge siden sist.

I går var jo en helvetes dag. Tok helt av på kvelden. Først en hel haug med makaroni og bearnaise-saus. Så 3-4 svære boller havregrøt med smør og maaasse sukker. Så 1/2 pakke knekkebrød med italiensk salat, servelat og ost. Så lagde jeg 16 hjemmelagde skoleboller med vaniljekrem og glasur, spiste 10 av de. Og så lagde jeg en sånn svær form med mac & cheese (mmmm, nams), som jeg spiste nesten hele av.

Utfordringene i dag blir:

  • Ikke bli fristet av de 6 gjenværende skolebollene.
  • Ikke bli fristet av all makaronien jeg har hamstret.
  • Holde meg til smoothies, men med nok kalorier.
  • Komme meg ut en tur.
  • Overleve kvelden uten b/p.

Jeg vet jeg kan klare det. Jeg vet jeg kan klare det. Jeg vet jeg kan klare det.

Kom igjen, vær sterk. 

Dagens mantra: Nothing tastes as good as skinny feels… 

Seriøst, ingenting. Ingenting smaker så godt som følelsen av å gå ned i vekt. Å gå på vekten og se at tallet er lavere enn dagen før. Ingenting føles så godt.

Jeg skal ikke være en feit ku lenger. Jeg skal bli tynn og vakker igjen. Slank. Mager. Skinny. Sånn jeg var for halvannen måned siden. Slankere. Magrere. Tynnere. Vakrere. Lykkeligere. Perfekt.

Perfekt.

Perfekt.

Legg igjen en kommentar

3 kommentarer

  1. Men herlighet, slutt å spis så usunt da, så slutter du å gå opp i vekt??? Boller og sukker, og kjeks….Er du seriøs? Sitter du og klager over at har gått opp i vekt når du bare spiser dritt? Du trenger ikke spise mindre, du trenger å spise sunnere!

    Svar
    • Heihei.
      Foreslår at du leser mer enn ett innlegg før du begynner å gi meg råd.
      Jeg har en sykdom som heter bulimi. Du har kanskje hørt om den? Du skjønner, det er en spiseforstyrrelse, hvis du vet hva det er. Jeg spiser mat og kaster den opp igjen. Har hatt det sånn over halve livet mitt. Om det bare var å spise sunnere, hadde jeg ikke levd i dette helvete som jeg lever i.

      Svar
  2. A

     /  8. april 2013

    Sara, du bør virkelig tenke igjennom hva du skriver og hvordan dette føles. Jeg regner med at du ikke tenkte nøye igjennom og veide dine ord når du skrev det.

    Svar

Legg igjen en kommentar

