• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Kjærestehelg

Vært hos S. i helgen. Deilig helg, men med ups and downs. Merker følelsene mine for ham blir sterkere og sterkere, deilig og skremmende følelse.

I går jobbet han stort sett hele dagen, så jeg var her i leiligheten hans og slappet av. Jeg hadde en plan (igjen). Jeg skulle bruke dagen til å lese i boken min, løse kryssord, se litt film, meditere, gå en tur, slappe av. Det gikk ikke helt sånn. Egentlig skulle jeg spise en appelsin til frokost i går, men S. ville så gjerne jeg skulle spise egg, så tok et kokt egg i steden. Han dro på jobb i halv elleve-tiden, og 2 minutter (om ikke mindre) etter han var ute av døren, var jeg i gang med å raide kjøleskap og skap for mat. Dumme, dumme meg.  Spiste og spiste og spiste. Spydde. Da jeg hadde fått opp alt, bestemte jeg meg for å lage en sunn lunsj, som sto på matplanen. En kyllingfilet, en halv boks mager cottage cheese, minigulrøtter, agurk, cherrytomater og paprika. En svææær tallerken, med masse god og sunn mat, og under 400 kcal. Perfekt. Sendte bilde av den til S., han ble fornøyd med at jeg skulle ha så stor lunsj.

DSC_0105

Spiste opp alt, og tenkte det ville være fint. Men fikk cravings igjen etterpå. Kastet først opp litt av lunsjen, var for mett. Gikk på Rema etterpå og kjøpte inn det jeg hadde spist av maten til S., så jeg kunne erstatte det. Pluss mer drittmat. Sjokoladekjeks, smågodt-sjokolader… Gikk hjem og spiste det. Spydde, selvsagt. Men det var ikke nok. Prøvde å styre meg, men måtte bort på butikken igjen. Kjøpte en pakke pølser, lomper og potetsalat. Smakte ikke noe godt, det var tørt og salt. Men spiste det fordet. Spydde, selvsagt. Fikk opp alt før S. kom hjem. Lekte flink husmor og lagde middag til oss.

Deilig kveld. Alt fra dagen var glemt. Spiste masse middag. Strimlet svinefilet og blomkål. Spiste sykt mye, men det gikk greit. Hadde tilogmed et knekkebrød med ost og skinke til kvelds, uten dårlig samvittighet.

I dag hadde vi frokost sammen. Jeg hadde et eple og en pære kuttet i biter sammen med en halv boks mager cottage cheese, 20 g mandler og kanel. Det var en svær bolle. S. var veldig happy med at jeg spiste så mye :) Han dro nettopp på en skitur. Jeg begynte å tenke mat med en gang. Tok de to lompene jeg hadde igjen fra i går, med lettmajones, skinke, ost og agurk. Lunsj, kaller vi det. Er i magen min nå. Det går bra.

Jeg må bli flinkere til å spise sunn mat og tenke at det er greit. Det kan jeg beholde i magen min. Må prøve å være mindre streng mot meg selv, slakke litt på reglene.

S. har spurt meg mye om spising, mat og spiseforstyrrelsen nå i helgen. Setter så pris på at han bryr seg og vil vite mer, men jeg syns det er veldig vanskelig å snakke om. Han sa han syns det var bra at jeg spiste så stor, god lunsj i går. «Beholdt du alt også?», spurte han. Jeg ble stille. «Eehm…» var alt jeg fikk ut. «Kastet du opp?» «Ja, litt. Det var for mye, jeg var så mett.» En sannhet med modifikasjoner. Jeg kastet opp litt av lunsjen, men spiste og kastet opp halve matbeholdningen hans også. «Syns du det er ekkelt?» spurte jeg. «Nei, men jeg bare skjønner det ikke.» Klarer ikke forklare det. Dette er vanskelig.

Fått meg ny matplanbok. Skriver opp alle måltidene fremover, med kaloriutregning. Da ser jeg at selv om jeg spiser masse, så er det ikke nødvendigvis sååå mye kalorier. Liker matplanboken min. Skal prøve å spise det som står der OG unne meg noe ekstra hvis det trengs. Og ikke kaste opp.

DSC_0107

Har en kalender hvor jeg kan sette kryss de dagene jeg ikke kaster opp. Nå har den bare ett kryss. Forrige søndag. Har lyst på et kryss i dag òg. Skal faen meg få det til.

DSC_0107

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

2 kommentarer

  1. dora

     /  25. februar 2013

    Håper det blir flere kryss i kalenderen din etterhvert:)
    Nyt kjærligheten, og forsøk å kjenne på det å være forelsket.
    Ønsker deg alt godt.

    Svar

Legg igjen en kommentar

