• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Hvertfall nesten

Dag nr. 1 med matplanen gikk nesten bra.

Frokost ble det vanlige; havregryn av 1 dl lettkokt havregryn, vann og litt salt, med 2 ss mager cottage cheese, kanel og 5 valnøtter. Blitt vant til å spise dette til frokost nå, så det er ganske digg. Det er så kjapt (slenger i microen i 1-2 minutter), enkelt og veldig billig – perfekt for meg ;)

Lunsjen gikk veldig fint. Tok 3 små fiskekaker, 2 ss mager cottage cheese, litt agurk og en gulrot, samt bittelitt rester av en gulrotsuppe.

Mellommåltid; èn plomme og èn appelsin.

Middag ble ganske tidlig, noe som ikke helt var planen, men skulle noe etter jobb. En laksefilet, to fiskekaker, litt brokkoli, litt agurk, 1/2 pose minigulrøtter og 2 ss mager cottage cheese.

På vei hjem gikk jeg innom butikken og handlet masse sunne saker. Var bestemt på at NÅ var jeg ferdig med b/p og klar for å følge matplanen. Kjøpte bl.a. egg, linser, mer cottage cheese, mer valnøtter, asparges, kyllingfilet og torskerogn. Da jeg kom hjem, kokte jeg egg og laget en salat jeg skal ha til lunsj i morgen. Var veldig engasjert!

Kokte 2 egg som jeg hadde tenkt å ha i salaten, men da den var ferdig, så jeg at 2 egg kunne bli litt i meste laget. Så jeg valgte å ta det andre egget til kveldsmat. Tok to rugsprø, smørte på torskerogn (det er faktisk veldig godt!) og la på egget. Mmm, koste meg nå. Skulle bare ha i meg denne kveldsmaten, så vaske opp og gå inn og slappe av på rommet. Hah, ja, særlig! Ble jo ikke sånn.

I går besto nemlig min b/p bl.a. av pepperkaker som jeg fant på tilbud på Rema, med smør og sjokoladepålegg på. Og jeg hadde endel igjen. Hvis jeg skal slutte med b/p, må jeg jo hvertfall kvitte meg med all denne fristende maten! Dumb-ass. Da var jeg i gang igjen. Spise, spy, spise, spy, spise, spy.

Men NÅ er jeg hvertfall tom for b/p-mat (kastet resten av pepperkakene), bortsett fra de 3 pakkene med 1-2-3-bollemix jeg hamstret forrige uke. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de. Kanskje gjemme de bort til jeg er frisk og kan bake og spise boller som en normal person. Yeah right… Som om det kommer til å skje.

Men jeg ER motivert nå! Jeg er motivert til å stappe meg med all verdens sunn mat. Bli god og mett, men ikke for mett. Bli sunn. Bli frisk. Få et tilnærmet normalt kosthold.

Fy faen, dette her suger. Men jeg vet at hvis jeg klarer å være sterk noen få dager, så blir det lettere. Kanskje jeg skal prøve ut uka…?

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

3 kommentarer

  1. dora

     /  13. februar 2013

    stå på! kast bolle-miksen om mulig.

    Svar
  2. Har troen på deg, du klarer dette! Som i kommentaren over, bollemiksen gjør du nok lurest i å kaste eller gi bort. Likeså greit å få bort b/p triggerene med en gang :)

    Svar
  3. Triggere eller ikke, b/p blir det uansett. Klarte ikke la vær i dag heller. Litt av et dilemma dette med bollemiksen ;)

    Svar

Legg igjen en kommentar

