• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

54,7!!!

Skjermbilde 2013-02-03 kl. 08.56.1824-timers-fasten paid off! Gått ned 500 gram og jeg klarte ukesmålet mitt på 54,8 kilo! Faktisk veier jeg i dag 54,7 kilo!!! Herregud, klarer ikke beskrive hvor glad jeg ble. Jeg klarte det. Sitter og koser meg med en kopp grønn te. Føler meg ikke mer sulten enn jeg pleier å være på morgenen, til tross for at jeg ikke har spist på 22 timer. Klokken 11:00 skal jeg lage meg en stor smoothie :)

Det gikk mye lettere denne gangen. Fra lunsj til lunsj, 24 timer, er myyye enklere enn fra middag, gjennom en hel dag og til frokost neste dag. Nei, dette 24-timers-greiene passer meg bra, merker jeg. Var på jobb i går, omgitt av mat. Men jeg var dritflink. Til og med da vi laget majones og aioli, ba jeg hun jeg jobbet med om å prøvesmake for meg, så jeg rørte ikke mat overhodet. Drakk masse vann, én boks Cola Light og to kopper sort te med sukkett og en liten dæsj sukkerfri soyamelk.

Da jeg kom hjem fra jobb, satt hun jeg bor med i stua og så på tv. En pose smågodt og en pose potetgull. «Bare ta hvis du vil ha!» «Neitakk, ellers takk.» Flinke meg. Jeg satt i den andre sofaen og drakk sitron- og ingefærte og tygget tyggis til jeg fikk vondt i kjeven. Men det gikk veldig fint. Fristet egentlig ikke på den dritten hun satt og stappet i deg.

Har litt lyst til å prøve å legge inn en 24-timers faste èn gang i uken. Men får se hvordan det blir med jobb og sånn. 9-timers arbeidsdag uten mat høres litt heavy ut. Men det er jo ikke verre enn at jeg prøver. Går det ikke, så går det ikke.

Merker humøret mitt er så sykt mye bedre etter en dag uten b/p og med vektnedgang. Jeg stråler! Føler meg full av energi, føles som jeg kan klare alt! Euforisk :)

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

2 kommentarer

  1. Katrine

     /  11. februar 2013

    Jeg forstår ikke målet ditt. Hva er så flott med en BMI lik undervektig?
    Er det ikke bedre å ha et mål om å kunne spise mer sunt og vanlig, og dermed ikke kaste opp? Jeg har vært i den mørke dalen du befinner deg i, og å lese en slik blogg gjør meg svak igjen, men jeg vil ikke falle for dette. Jeg vil ikke ha disse tankene. Jeg vil ikke bry meg om det. Jeg vil spise nok i løpet av en dag til å ha det fint, til å kunne konsentrere meg, til å orke ting, til å gå tur med hunden min, til å ringe en venn. Du er et bra menneske uten en vekt så lav at den gir dårlige dager, dårlig psyke og dårlig mage. Jeg ønsker deg lykke, glede og livsenergi. Prøv. Du er sterk. Du klarer dette!

    Svar
  2. Målet mitt ER å kunne spise mer sunt og vanlig og ikke kaste opp. Men hver jævla dag er kamp, og tro meg; jeg kjemper. Takk for støtte :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

