• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Legetime

Var hos legen i dag. Kl. 09:00. Uh, tidlig. Bare sovet litt over 6 timer i natt, noe som er aaaltfor lite. Får sove litt mer før jobb i kveld.

Jeg bestilte time hos legen for å få en nedtrappingsplan på Fontexen. Har gått på 20 mg. Nå skal jeg begynne med 10 mg om dagen i 3 uker og så 10 mg annenhver dag i 3 uker. Da vi var ferdig å snakke om nedtrappingen, skiftet hun tema.

– Har du gått ned i vekt?

Ja.

Jeg ser det. Hvor mye har du gått ned?

9 kilo. (Jeg løy. Jeg har gått ned 10 kg.)

…?

9 kilo? Det er mye.

Ja.

Har du sagt til psykologen din at du har gått ned så mye?

Ikke direkte, nei.

Kan du love meg å si det? Jeg tror det er viktig.

Okay. (Crap!)

Hvor mye veier du nå?

56 kilo. (Jeg løy igjen. Jeg veide 55,1 kilo i dag.)

Og hvor høy er du?

172. (Løgn. Jeg er 174.)

Vet du hva BMI’en din er?

Jeg tror den er på 18,5. (Feil. Den er 18,2. Undervektig.)

Hun er verdens mest forståelsesfulle og hyggelige lege. Hun var ikke dømmende, hun var omtenksom. Vi snakket litt om hva jeg spiste, hvor mye kalorier jeg får i meg hver dag, hva som gjør at jeg overspiser. Hun mente at dette var psykisk, men også fysisk. At hvis jeg prøver å få i meg litt mer næring i løpet av dagen, vil det bli enklere å unngå overspising på kvelden. Vi ble enig om at jeg skulle putte inn mer laks, kyllingfilet, nøtter og cottage cheese i kosten. Hun prøvde seg på bønner, linser og ost, men det ville jeg ikke.

Gikk innom butikken og hamstret Salma-laks, cottage cheese og minigulrøtter, og hadde ca. 100 gram rå Salma med litt soyasaus over og et par spiseskjeer cottage cheese til frokost. Lenge siden jeg har spist så mye protein i et måltid. Nå er jeg sykt mett. Føles faktisk godt.

Skal tilbake for oppfølging om 2 uker. Da tror jeg kanskje vi skal sette opp en mer konkret diettplan. Det skremmer livsshiten av meg, men hun var veldig klar på at vi måtte bli enig, jeg måtte ikke late som jeg var enig i noe jeg visste jeg aldri ville gjennomføre.

Ble b/p på jobb i går forresten. Crap!

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

