• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

«La Bayadère», grønnsaksstappe og en bra plan for i morgen.

Vært veldig flink i dag. Droppet frokost, bare drakk et par glass Cola Zero, 1/2 liter vann og 3-4 kopper grønn te. Lagde meg en stor smoothie klokka tre. Det vanlige; selleri, eple, kiwi, Fiberhusk, chiafrø, mager cottage cheese osv. Ble staaaaappmett. Gikk i snøstormen til Gimle kino for å se ballet. «La Bayadère». Herregud, her snakker vi thinspo! Eneste jeg satt og tenkte på under forestillingen var de flotte, magre, vakre kroppene. Ikke et gram fett, bare kropp. Vakkert. Jeg satt i setet mitt og tygde tyggis som en gal.

Forestillingen varte lenge, var ikke hjemme igjen før nærmere åtte. Middag. En pakke shirataki-ris og litt av grønnsaksstappa jeg lagde i går. Sykt god forresten, her er oppskrift:

GRØNNSAKSSTAPPE

  • Ha 1/2 ss smør (gjerne mindre) i en kjele. Ha i 2 løk og 3 hvitløksfedd. Stek til de er myke og brunaktige i fargen.
  • Ha i en brokkoli, 1/2 paprika og 3 gulrøtter. Kok til grønnsakene er møre. Ha gjerne i litt buljong.
  • Hell av vannet (ta vare på litt!) og kjør grønnsakene med stavmikser eller i food processor. Spe med litt av vannet hvis du vil ha stappen tynnere.
  • Krydre med det du vil. Jeg brukte gurkemeie, paprika, cumin, cayenne og tabasco.

Denne kan du variere på alle mulige måter, med forskjellige grønnsaker og krydder. Og sper du ut med alt vannet, får du en suuupergod suppe! I denne oppskriften er det omtrent 355 kcal, men dette er til 4 middager for meg.

Skal være flink i morgen òg. Cola Zero og grønn te til frokost. Så skal jeg til psykologen klokka ti, gå begge veier, ca. 1 time tilsammen. Lunsj blir en smoothie (250-300 kcal). Middag blir shirataki-nudler/-ris med grønnsaksstappe (ca. 100 kcal). På jobb på kvelden blir det nok en pakke minigulrøtter (56 kcal).

Advertisements
Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: