• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Back in Oslo

Da er jeg tilbake på mitt bittelille rom i det utrolig sentrale kollektivet midt i Oslo. En ganske stor kontrast til huset til Mamma og Pappa som ligger rolig til i utkanten av en ganske liten by.

Jeg overspiste og spydde alle dagene unntatt i går. Søndag og mandag kveld ble jeg sittende oppe etter foreldrene mine hadde lagt seg og stappe i meg de merkeligste ting. Har fått en ny favoritt: brød/knekkebrød/kjeks med smør og sukker. Fytti faaaaarsken, det er digg! Uh, farlig godt. Ble endel av det, ja. Og frokostblanding med melk og sukker. Og knekkebrød med diverse pålegg. Hadde lsyt til å være sterk, men klarte ikke. Bortsett fra på tirsdag. Da hadde vi fiskesuppe til middag, og jeg tillot meg å spise en og en halv porsjon, selv om den inneholdt fløte. Og jeg la meg tidlig i går, det var smart. Ingen b/p i går.

Men til og med i dag klarte jeg ikke la vær. Jeg ventet til Mamma og Pappa hadde gått med å spise frokost. Tok 2 knekkebrød med skalldyrsalat og agurk. Så tok jeg 2 til og det var jo altfor mye. Så da heiv jeg like godt innpå med en haug knekkebrød til, med rekesalat, med skinke, med ost, og selvsagt med smør og sukker. Mange med smør og sukker. Det var nesten så jeg mistet toget fordi jeg aldri følte jeg ble ferdig å spy. Fremdeles tror jeg det er endel som ble igjen i magen min som ikke burde vært der. Så jeg kompanserte med en svær smoothie til middag.

Spent på hvordan det blir på jobb i kveld. Etter så mange dager med b/p blir det spennende å se om jeg klarer å la vær i dag. Er ganske trøtt også, så tror jeg ligger dårlig ann. Men må klare det.

Vektmålene mine denne uken er 54,9 kg på søndag og 55,2 kg i morgen. Har vært uten vekt noen dager nå, så det blir skummelt  veie meg i morgen tidlig. Forhåpentligvis har jeg klart målet og kommet under 55,2. Håper hvertfall ikke jeg har gått opp.

Jeg går nesten bare i store gensere om dagen, så Mamma og Pappa merket ikke noe på kroppen min. Før i går morges. Da hadde mobilen min skrudd seg av i løpet av natten, så jeg måtte ut på kjøkkenet og sjekke hva klokken var. Mens Mamma spiste frokost. Joggebukse og singlet (som nå er altfor stor). «Nå har du blitt veldig tynn.» Jeg bare så på henne og gikk. Så kom hun etter meg og ga meg en klem. «Du må ikke bli tynnere nå.» «Neida, Mamma.» Mamma er god å ha. Hun bryr seg og hun prøver å forstå. Vi pratet litt om spiseforstyrrelser på mandag og jeg tror jeg fikk henne til å skjønne litt mer. De må ha merket at mat forsvant om natta, men de sa ingenting. De sa heller ingenting da jeg glemte å trekke ned i toalettet etter å ha spydd. Eller da sølvskålen med de brente mandlene plutselig var tom. Det er jeg takknemlig for. De vet hva som foregår, de vet hva jeg driver med. Men hadde de konfrontert meg med det, hadde jeg bare følt meg utrolig utilpass.

<3 Mamma og Pappa <3 De beste.

Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

