• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Måltidsplanlegger

Kjøpte meg en sånn kalenderbok i dag, som skal brukes til måltidsplanlegging. For hver dag står det hva jeg skal ha til frokost, lunsj og middag. Hvis jeg klarer å holde det, får jeg en smiley på slutten av dagen :)

Dagens plan var:

FROKOST: Et glass Cola Zero og en dobbel latte på lettmelk.

LUNSJ: 2 brødskiver.

MIDDAG: Gulrotsuppe – èn porsjon.

I dag ble det smiley. Var veldig flink. Våknet rundt halv ni. Hadde et glass Zero hjemme, før jeg traff S. og tok en latte med ham. Så gikk vi rundt i byen, shoppet litt, før jeg gikk til psykologen min på Tøyen, hadde time kl. 13:00. På veien kjøpte jeg en pose snackgulrøtter og spiste èn gulrot mens jeg satt på venterommet. Etterpå gikk jeg hjem. Ca. 14:30 spiste jeg 2 brødskiver med kaviar og agurk. Kl. 19:00 hadde vi fellesmiddag i kollektivet med hjemmelaget gulrotsuppe. Jeg spiste en porsjon + en bitteliten skje. De andre bød på vin og øl under middagen, kake etterpå, og mango med kesam. Jeg sa nei. Vaniljekjeksene jeg kjøpte i går har jeg lagt i en skål i stua, vil bare bli kvitt de. Ikke spist en eneste en i dag.

Dag 1 med måltidsplanlegger har funkert utmerket.

Skal også skrive ned vekten min hver dag. Hadde forresten gått ned 300 gram fra i går, til tross for skikkelig b/p i går. That made my happy… :) Har et søndagsmål hver uke. Denne uken er det 54,9 kg. Så har litt igjen, men det skal jeg klare. Hadde vært digg å være under 55 da… ;)

Har også en liste over «safe food» i boka, som er mat og drikke jeg kan ta så mye jeg vil av, men skal jo prøve å styre meg da. På den står det:

  • Vann
  • Sukkerfri saft (Lerum)
  • Sort kaffe
  • Minigulrøtter/snackgulrøtter
  • Stangselleri
  • Grapefrukt
  • Agurk
  • Buljong
  • Te uten melk

Kan bli kjekt å ha hvis jeg ikke klarer å bare holde meg til måltidsplanen. Skal prøve å drikke mye vann og grønn te, og minst èn kopp kaffe om dagen.

Har også en liten liste som heter «Cravings?». Denne skal jeg se på når jeg får cravings og prøve å gjøre det som står der, så jeg slipper en b/p.

  • Puss tenner
  • Gå en tur
  • Drikk te
  • Drikk 1/2 liter vann
  • Spis minigulrøtter
  • Sitt i stua eller på kjøkkenet, hvor det er andre folk
  • Se på thinspo
  • Tenk på angeren som kommer etterpå
  • Ring noen
  • Drikk et glass Cola Zero el.l.

Jeg tror dette skal gå fint. Jeg har troa! :)

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

