• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Mat, vekt, kropp, blæh…

Vært noen dager på besøk hos foreldrene mine. Det var utfordrende, men gikk noenlunde bra.

Onsdag laget Mamma en deilig fiskeform med fløte. Jeg spiste fisk og salat og lot det meste av fløten ligge igjen på tallerknen.

Torsdag spiste vi på restaurant. Kjøtt med grønnsaker til. Jeg ga ca. 1/4 av kjøttet til Pappa og spiste resten. Dessert var en sjokolademousse med is og bær. Jeg spiste litt is, litt mousse og alle bærene. Vurderte å spy etterpå, men lot vær. Stolt :)

Fredag hadde vi kremet blåskjellsuppe til forrett. Jeg spiste en skål og fylte på med litt ekstra blåskjell etterpå. Til middag hadde vi kreps, så det var enkelt. Ble bare kreps og salat på meg. Spiste meg stappmett, men dette var utelukkende ja-mat, så det gikk fint.

Lørdag spiste vi på restaurant igjen. Gravlaks til forrett. Greit nok, magert og fint. Pinnekjøtt til hovedrett. Plukket vekk alt fettet og ga vossakorven til broren min, spiste kålrabistappa. Dessert var crême brulée med noe bær til. Jeg hadde egentlig tenkt å ikke spise dessert, men spiste hele (bare plukket vekk sukkerlaget på toppen). Skulle egentlig ikke spy, men da jeg kom hjem, slukte jeg en håndfull cashewnøtter og litt sjokolade i tillegg, så da måtte jeg bare få opp noe av det.

Det var, som sagt, litt krevende, men jeg syns det gikk fint. Spiste salat med masse digg i (avocado, minigulrøtter, salat, cherrytomat, cottage cheese, reddik, agurk, kokt egg, olivenolje, urtesalt…) til frokost hver dag, og stort sett lite mellommåltider. Takket nei til alkohol, bortsett fra på lørdag, da hadde jeg 3 glass rødvin.

Vekten hos Mamma og Pappa funket ikke, så det blir spennende å veie meg i morgen tidlig. Før jeg dro, veide jeg litt under 61 kg, tror jeg. Håper jeg snart er under 60 kg. Aldri sett 50-tallet i voksen alder, så det er et mål å komme under 60 kg…

Mamma, Pappa og en venninne kommenterte at jeg var blitt tynn. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på sånt, så jeg bare bortforklarte meg. Ble glad, men merkelig nok ble jeg også litt stressa og frustrert. Selv om det var positivt at jeg var blitt tynnere, liker jeg ikke at folk prater om kroppen min.

I morgen er første dag med psykoterapi hos psykologen min. Det kan jo bli spennende.

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

