• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Plus size

Kom over dette innlegget i dag fra bloggen Carolines verden. For en nydelig jente!

Selv om jeg er bulimiker, noe som da får dette til å høres litt, jeg vet ikke, hyklersk(?) ut, har jeg alltid syns litt større jenter, f eks plus size modeller er fantastisk flotte. Jeg elsker de kvinnelige formene og disse kvinnene gjør at de virkelig kommer til sin rett. 

 

Dette er flotte jenter i mine øyne. Vakkert ansikt og nydelig, kvinnelig, formfull kropp. Kanskje det er misunnelse. Jeg misunner disse jentene som kan elske og vise frem sin nydelige kropp, noe jeg skulle ønske jeg kunne…

Det er det som er litt rart. For når jeg ser bilder av sylslanke kjendiser, syns jeg ikke det er pent. Ikke i det hele tatt. Ribbeina stikker ut, man kan se hver eneste knokkel i kroppen, huden er bare et tynt skinn som ligger trekt over skjelett og bittelitt muskler. Nei, jeg syns ikke det er pent. Men likevel vil jeg bli sånn selv. Eller, jeg vil ikke bli anorektisk tynn (et uttrykk jeg fikk fra en profilert kjent norsk skuespiller som prøvde å forklare meg hvordan drømmekroppen så ut… *kremt*), jeg vil bli slank, atletisk, fit. Men det betyr likevel – TYNNERE. Jeg vil bli noe jeg egentlig ikke syns er så pent. Jeg vil bli det andre syns er pent. Hmmm…

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

7 kommentarer

  1. Hei du! Tusen hjertelig takk for kommentaren jeg fikk hos deg, og dette innlegget. Har ikke ord for hvor mye det faktisk betyr for meg. Jeg blir helt rørt her jeg sitter. Hadde ikke drømt om slik respons! Jeg forstår at det må være vanskelig å leve med Bulimi. Det er en sykdom som jeg alltid har sett på som skummel. Men jeg synes alikevel du må være glad i den du er. Det er vanskelig, og det kreves øvelse, men jeg har troen på at du kan komme dit! Du får vel forresten hjelp for Bulimien?

    Svar
    • Tusen takk for hyggelig svar :) Jeg får ikke hjelp nei, annet enn fra mine foreldre som er veldig støttende. Men jeg har klart å komme ut av denne onde sirkelen en gang før uten hjelp, og er på god vei til å klare det igjen nå :)

      Svar
  2. Ok, godt du har foreldrene dine. Men husk at spiseforstyrrelser handler mye mer om psyken enn om det fysiske. Og det kan dermed være veldig godt å få hjelp fra en utenforstående. Spiseforstyrrelser har, dessverre, en lei tendens til å komme tilbake om man ikke får hjelp. Ønsker du skal ha det godt!

    Svar
    • Jeg har stort sett kontroll på det fysiske, og dermed også bedre kontroll på det psykiske. Jeg har funnet ut at grunnen til at spiseforstyrrelsen min kom tilbake nå i år er fordi jeg har reist mye med jobben og spist når andre vil jeg skal spise og spist hva andre vil jeg skal spise. Da mister jeg kontrollen. Nå har jeg kontrollen tilbake og ting går mye bedre :)

      Svar
  3. Sjekk http://fashiontweeks.com/ – vanlige jenter tester siste moteskrik. Blir ikke helt likt, men veldig kult likevel

    Svar
  4. Jeg er helt enig, og stolt over jenter som tør være seg selv!

    Svar

Legg igjen en kommentar

