• Isabella

    Det er egentlig ikke navnet mitt, men et av navnene mine foreldre vurderte å kalle meg. Det jeg kunne vært. Det jeg kanskje hadde blitt.

    Født i 1984, bor i Oslo, oppvokst i en mindre by.

    Har hatt bulimi fra jeg var 14 år. Nå er jeg 30.

    Her deler jeg mine tanker rundt den evige kampen med Mia og Ana. Mine seire og mine tap.

    Les mer om min fortid under "Min historie" i menyen øverst.

    ***

    Bildene og teksten på siden min kan virke provoserende og/eller triggende. Dette er ikke hensikten. Jeg prøver å uttrykke hva som foregår i hodet mitt og hva jeg tenker på både gjennom bilder og tekst. Denne bloggen har ingen nytte for meg om jeg må sensurere det jeg legger ut. Forlat bloggen om du blir provosert eller trigget.

  • Arkiver

  • Siste innlegg

  • Kategorier

  • Mest leste innlegg

  • Siste kommentarer

  • Skriv inn din e-post-adresse her for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye innlegg via e-post.

    Bli med 54 andre følgere

  • bloglovin
  • Bloggurat

Seanse de lux

Da jeg våknet i dag, tenkte jeg virkelig å gå gå inn for en ikke-spy-dag. Jeg overspiste ikke til frokost, men spiste heller sunn og god mat. Til lunsj spiste jeg 2 FiberRik med ost. Flink så langt. Men så skulle jeg bare ha litt nøtter på jobb, og ut av nøtteposen falt 4-5 sjokoladekuler. Jeg klarer sikkert å spise de uten å måtte spy etterpå. Heiv de i meg. Så kom de vanlige tankene. Nei, nå må jeg spy, så da kan jeg likegodt stappe i meg litt mer sjokolade. Spiste en halv, stor sjokoladeplate. Fant et toalett uten mennesker. Spydde.

Nå var allerede dagen ødelagt, så nå planla jeg at ikveld skulle jeg virkelig «kose meg». Tenkte på all sjokoladen jeg skulle kjøpe, boller, godteri, kjeks. Jeg dagdrømte om det i hele dag. Og da det var middag, kunne jeg selvsagt overspise, for jeg skulle jo spise godteri og spy etterpå uansett.

Rett på butikken etter middag. Jeg pleier aldri å handle inn usunn mat selv som en planlagt seanse, men i dag gjorde jeg det. Kjøpte tre store sjokoladeplater, en svær pakke med vaniljekjeks, en pakke sjokolade-cookies og en berlinerbolle. Selv om jeg var mett etter middag, klarte jeg å stappe i meg berlinerbollen, en halv pakke vaniljekjeks og hele pakken med sjokolade-cookies. Så kom en lang og fæl seanse.

Men jeg ga meg ikke. Heiv meg over sjokoladen etterpå. En hel svær Daim-sjokolade klarte jeg å svelge. Seanse igjen.

I dag har vært en virkelig fæl dag. Mislykket. Følt meg slapp og tom for energi. Følt meg syk, både fysisk og mentalt. Orker ingenting, orker ikke rydde rotet mitt.

 
Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

